کاهش ۸۰ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود

کاهش ۸۰ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود

http://www.bananews.ir/مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان گفت: در حال حاضر آب پشت سد زاینده‌رود نسبت به میانگین بلندمدت ۸۰ درصد کاهش یافته و میزان این آب در پشت سد به ۱۰۴ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که اصفهان در سال جاری هفتمین دوره خشکسالی خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: اقلیم استان اصفهان بیابانی و نیمه بیابانی است. شرایط خشکسالی جز ذات این اقلیم است و دوره‌های خشکسالی نیز اثرات آن را تشدید می‌کند و در هفتمین دوره خشکسالی اتفاقی که رخ داد، افزایش بی سابقه درجه حرارت در تابستان سال جاری بود.

مدیر کل ستاد بحران استان اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر بارندگی به خوبی اتفاق نیفتاده و وقوع بارش مناسب نبوده است. در کنار این مسئله تغییر نوع بارش‌ها از جامد به مایع نیز از دیگر نکاتی است که خشکسالی را تشدید کرده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: تاثیر مستقیم خشکسالی بر آب استان به جایی رسیده است که چاه‌ها خشک شدند و ۳۲۱ روستای استان اصفهان توسط تانکر آب‌رسانی می‌شود.

وی گفت: در ستاد مدیریت بحران استان، مدیریت استراتژیک منابع آبی ایجاد شده تا بتوان منابع آبی موجود را بهتر مدیریت کنیم. بهترین راه کار نیز صرفه‌جویی است چرا که با این شرایط دیگر تابستان و پاییز با یکدیگر تفاوت ندارند.

مدیرکل ستاد بحران استان اصفهان در خصوص کمبود آب شرب، اظهار کرد: به شرط صرفه‌جویی شرایط آب شرب استان و کلان‌شهر اصفهان با سال‌های گذشته تفاوتی نمی‌کند و تمام تلاش مسوولان استان مبنی بر این است که در آب‌رسانی اختلالی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بحران استان اصفهان هشت میلیارد تومان برای آب‌رسانی سیار به روستاهایی که با مشکل آب شرب مواجه هستند تزریق کرده است تا مشکلی از این نظر در استان ایجاد نشود.

    نظرات