موریانه بلای جان ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

موریانه بلای جان ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در خراسان شمالی

http://www.bananews.ir/معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: با توجه به بررسی‌ها و مراجعه متقاضیان جهت دریافت تسهیلات، بیش از دو هزار واحد مسکونی روستایی در استان موریانه‌زده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی روحانی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرستان مانه و سملقان و یک هزار واحد مسکونی نیز در شهرستان بجنورد است.

وی با ذکر اینکه ۵۰ درصد واحدهای مسکونی موریانه زده در شهرستان بجنورد قرار دارد، ادامه داد: با توجه به وسعت شهرستان مانه و سملقان این منطقه، دارای بیشترین واحدهای مسکونی موریانه زده در استان است.

روحانی با بیان اینکه از محل اعتبارات تسهیلات ویژه به ۵۰۰ واحد مسکونی در این حوزه تسهیلات پرداخت شده است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته نیز به ۳۰۰ واحد مسکونی، به ازای هر واحد ۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض جهت بازسازی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای تازه قلعه، ناوه قزلقان و گرمخان در استان در معرض تهدید بیشتر موریانه‌زده‌گی قرار دارند، اظهار کرد: آشخانه و اطراف چشمه شاه‌قلی این شهر نیز در استان دارای بیشترین موریانه‌زده‌گی هستند.

    نظرات