خروج بازار مسکن خراسان‌رضوی از رکود

خروج بازار مسکن خراسان‌رضوی از رکود

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌رضوی گفت: بازار مسکن از رکود خارج شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «کاظم عابدی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که رکود بازار مسکن به علت شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور بوده است، گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر بازار مسکن از رکود خارج شده است.

وی در خصوص علل رونق بازار مسکن اظهار کرد: انباشته شدن تقاضا در ماه‌های اخیر، فعال شدن نهادهای مربوط به مسکن و ایجاد نوسان در بازار سکه و ارز سبب شده تا افراد به سرمایه‌گذاری در بازار املاک رو آورده و سبب ایجاد رونق بازار شوند.

عابدی رونق بازار مسکن را خوشایند تلقی و خاطر نشان کرد: بازار مسکن یک صنعت پیش‌رو است و رشد آن سبب رونق در دیگر عرصه‌های اقتصادی، اشتغال‌زایی و تولید می‌شود.

رییس اتحادیه‌ی مشاوران املاک خراسان‌رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا توقف «مسکن مهر» در ایجاد رونق بازار نقش داشته است؟ اظهار کرد: طرح «مسکن مهر» در مناطقی مانند گل‌بهار اجرا شد که دور از شهر است و در مشهد توفیق چندانی نیافت. در نتیجه توقف آن نیز هیچ‌ تاثیری بر بازار املاک نداشته است.

وی یادآور شد: افزایش مشاوران املاک در سطح شهر، اشتغال‌زایی است اما این بنگاه‌ها باید دوره‌های لازم را بگذرانند و صاحب مجوز باشند. در غیر این صورت کمیسیون بازرسی اتحادیه با متخلفان برخورد می‌کند.

    نظرات