افزایش دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌ها

افزایش دوربین‌های نظارت تصویری در جاده‌ها

http://www.bananews.ir/مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در مهرماه امسال شش دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور نصب شد که تعداد این دستگاه‌ها در کشور به ۵۲۷ مورد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) داریوش امانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۹۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور نصب شده است.

وی درباره جانمایی دوربین‌های نظارت تصویری افزود: اولویت نصب این دوربین‌ها با محورهای مواصلاتی پرتردد و اصلی کشور و محورهای دارای ترافیک سنگین و نیمه‌سنگین است و برخی نقاط کور هنوز به این دوربین‌ها تجهیز نشده‌اند.

امانی با بیان اینکه انتخاب جایگاه نصب دوربین‌های نظارت تصویری بر اساس دو فاکتور حمل و نقل و راه و ترابری است، گفت: انتخاب در شاخص حمل و نقلی تأکید بر موضوع ترانزیت دارد که شبکه راه‌های اصلی، کریدورهای پر تردد و شبکه‌های آزاد‌راهی در اولویت است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره‌ دستگاه‌های تردد شمار نیز گفت: در حال حاضر ۱۱۳۰ دستگاه تردد‌شمار در جاده‌ها فعال هستند که در مهرماه امسال ۱۹۵ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۵۵۰ تردد وسیله نقلیه به ثبت رسیده و استان‌های پرتردد به ترتیب اولویت استان‌های البرز، تهران و مازندران بودند.

امانی ماه‌های شهریور، فروردین‌ و مرداد‌ماه را پرتردد‌ترین ماه‌های سال ذکر کرد.

    نظرات