سنگ‌اندازی‌ در ساخت مسکن مهر نابینایان اصفهان

سنگ‌اندازی‌ در ساخت مسکن مهر نابینایان اصفهان

http://www.bananews.ir/مسوول جامعه نابینایان و کم بینایان شاهین شهر و میمه گفت: متاسفانه در ساخت مسکن مهر سنگ اندازی زیادی برای نابینایان می‌شود در حالی که این افراد هزینه مسکن‌های مهر را به سختی فراهم کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی خامسی پور در گفت‌وگو با ایسنا ضمن  اشاره به این‌که مشکل اصلی نابینایان، نبود و یا محدود بودن فضاهای شغلی است، اظهار کرد: مشاغلی که نابینایان می‌توانند به عهده بگیرند مشخص است، نابینایان تنها می‌توانند در مشاغل محدود و مشخص مانند تدریس و یا اپراتوری تلفن خدمت کنند و متاسفانه دولت به شکل شایسته از توانایی‌های نابینایان بهره نمی‌برد و حتی برای شغلی مانند اپراتوری نیز از این افراد استفاده نمی‌شود.

مسوول جامعه نابینایان و کم بینایان شاهین شهر و میمه با بیان این‌که اشتغال نابینایان حل نشده و نخواهد شد، زیرا مشکل نابینایان با دیگر معلولان متفاوت است، اضافه کرد: برای مثال یک معلول حرکتی می‌تواند به پارک برود و یا معلولان ناشنوا محدودیت‌های یک فرد نابینا را ندارند، اما نابینایان بدون شغل تبدیل به افرادی گوشه گیر می‌شوند.

وی، یکی دیگر از مشکلات نابینایان را مسکن مهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه در خصوص مسکن مهر سنگ اندازی زیادی برای نابینایان می‌شود،‌ این افراد هزینه مسکن‌های مهر را به سختی فراهم کرده‌اند اما در حال حاضر می‌گویند این خانه‌ها آب و برق ندارد و هزینه‌های اضافی را نیز نابینایان باید تقبل کنند.

 

خامسی پور اضافه کرد: در این زمینه با مسوولان کشوری نیز صحبت شده است و حتی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی هیئت‌هایی برای بازدید از این مسکن‌ها اعزام شده اما تاکنون نتیجه خاصی حاصل نشده است.

مسوول جامعه نابینایان و کم بینایان شاهین شهر و میمه با بیان این‌که رسیدگی به معلولان از جمله نابینایان به خوبی انجام نمی‌شود، افزود: با وجود تمام کاستی‌ها، خوشبختانه تشکیل خیریه جامعه اسلامی موجب شده است نابینایان کمی از انزوا خارج شوند و با ورزش و سایر فعالیت‌ها کمی سرگرم شوند.

در ادامه سعید بهبهانی از اعضای جامعه نابینایان و کم بینایان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه اشتغال، نابینایان را از بسیاری خدمات محروم می‌کند،‌ افزود: برخی معلولان شاغل از خدمات دریافتی برخی سازمان‌ها محروم می‌شوند در حالی که مشاغلی که عمدتا این افراد در آن شاغل می‌شوند حداقل درآمد را دارد.

وی با بیان این‌که درآمد برخی شغل‌ها، کفاف هزینه‌های درمانی نابینایان را نمی‌دهد و فرد با اشتغال از خدمات دولتی محروم می‌شود، ادامه داد: در جامعه نابینایان، کم بینایان از کم‌ترین مزایا برخوردارند زیرا نه نابینا هستند و نه بینا و این بلاتکلیفی موجب شده از بسیار از مزایا محروم شوند.

    نظرات