بجنوردی‌ها پا بر زمین نگذارند!

بجنوردی‌ها پا بر زمین نگذارند!

http://www.bananews.ir/بافت مرکزی شهر بجنورد از مناطق شلوغ و قدیمی این شهر است که روزانه حجم زیادی از رفت و آمدها در پیاده‌روهای آن انجام می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، این در حالیست که بسیاری از شهروندان تمایلی به رفت و آمد در پیاده‌روها به خصوص در روزهای بارانی را ندارند.

نابه‌سامان بودن وضعیت پیاده‌روها از لحاظ سنگ فرش از جمله مشکلاتی است که شهروندان نسبت به آن گلایه‌مند هستند، تعدادی از شهروندان گلایه‌های خود را با خبرنگار ایسنا مطرح کرده‌اند.

یزدانی یکی از شهروندان با اشاره به اینکه وضعیت سنگ فرش‌های خیابان‌ها خیلی بد است، می‌گوید: بسیاری از موزاییک‌های خیابان‌ها شکسته و چاله‌ای ایجاد شده که در آن آب جمع می‌شود.

وی می‌افزاید: از سوی دیگر زیر بسیاری از موزاییک‌ها خالی شده و در روزهای بارانی آب در زیر آن جمع می‌شود که وقتی پا بر روی آن می‌گذاریم آب‌های جمع شده بر روی لباس‌هایمان می‌پاشد.

معصومی ادامه می‌دهد: امروز از میدان شهید به سوی خیابان ۳۲ متری در حرکت بودم که پا بر روی هر موزاییکی گذاشتم آب کثیف بر روی کفش، جوراب و شلوارم پاشیده شد.

وی اظهار می‌کند: در نهایت مجبور شدم از داخل خیابان مسیر خود را ادامه دهم، آن‌وقت بسیاری از افراد ما را بی‌فرهنگ می‌خوانند و می‌گویند فرهنگ حرکت در پیاده‌روها را ندارید.

وی تصریح می‌کند: برخی از خیابان‌ها نیز سنگ فرش‌های آن کنده، و همان گونه رها شده است که این امر هنگام بارندگی موجب گلی شدن آن محل می‌شود و افراد برای رفت و آمد با مشکل مواجه می‌شوند.

ایوری یکی دیگر از شهروندان توضیح می‌دهد: سنگ‌فرش پیاده‌روهای خیابانی که در آن زندگی می‌کنیم کنده و دوباره سنگ فرش شد، اما نوع سنگ فرشی که بکار برده شد به دلیل اینکه بین سنگ فرش‌های بکار برده شده فاصله وجود دارد، کفش‌ها به لبه آن‌ها برخورد کرده و پوست آن کنده می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر فاصله بین این سنگ فرش‌ها نیز به طور کامل با مصالحی همچون سیمان پر نشده است.

یکی دیگر از ساکنان حاشیه این شهر تصریح می‌کند: در حاشیه خیابان اصلی امام خمینی زندگی می‌کنم که پیاده‌روها یا سنگ فرش ندارند و یا با آسفالت سنگ فرش شده‌اند که این برای خیابان‌هایی که روزانه تعداد زیادی مسافر از آن عبور می‌کند، نمای مناسب و زیبایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان شمالی، عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این باره می‌گوید: وضعیت پیاده‌روهای این شهر به هیچ عنوان مطلوب و مناسب نیست.

فیروزه با بیان اینکه در وضعیت پیاده‌روهای این شهر باید یک بازنگری جدی شود، می‌افزاید: از سوی دیگر شهرداری برای ساماندهی پیاده‌روها از افراد در مسیر و یاکسبه تعرفه‌هایی را می‌گیرد که شهروندان نسبت به میزان تعرفه‌های گرفته شده معترض هستند.

وی ادامه می‌دهد: از سوی دیگر این تعرفه‌ها گرفته می‌شود اما تاکنون اقدام خاصی نیز در خصوص ساماندهی سنگ فرش پیاده‌روها انجام نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار ایسنا برای مصاحبه در خصوص این مشکل با رییس کمیسیون عمران شورای شهر و شهرداری بجنورد به علت عدم پاسخگویی آنان به تلفن بی‌نتیجه ماند.

    نظرات