نصب ۲۵۰۰ بخاری تابشی از هفته‌ی آینده در مدارس خراسان‌رضوی

نصب ۲۵۰۰ بخاری تابشی از هفته‌ی آینده در مدارس خراسان‌رضوی

http://www.bananews.ir/مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی از نصب ۲۵۰۰ بخاری تابشی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «هدایت‌الله هاشمی‌نسب» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون ۲۳۴۰ بخاری تابشی وارد استان شده است و ۱۶۰ بخاری دیگر تابشی نیز به‌زودی وارد استان می‌شود.

وی گفت: اکثر این بخاری‌ها با اولویت مناطق محروم، مرزی و خصوصاً خوابگاه‌ها از هفته‌ی آینده در مدارس روستایی خراسان‌رضوی نصب می‌شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از این‌که هم‌زمان با فرارسیدن فصل پاییز و سرد شدن آب و هوا علاوه بر نصب سیستم‌های گرمایشی تابشی، اعتبار دیگری بالغ بر ۱۵میلیارد تومان جهت تجهیز سیستم‌های گرمایشی مدارس دریافت شده است، خاطرنشان کرد: دیگر مدارس واقع در شهر مشهد و دیگر شهرستان‌ها نیز به موتورخانه مجهز می‌شوند.

وی علت به کار بردن بخاری تابشی در مدارس روستایی و موتورخانه در مدارس شهری را دور بودن مسافت مدارس روستایی دانست و گفت: به علت دور بودن مسافت مدارس روستایی تعمیرات موتورخانه به سختی انجام می‌شود و تصمیم بر آن شد که بخاری‌های تابشی با اولویت مدارس روستایی نصب شوند.

هاشمی‌نسب تصریح کرد: مهم‌ترین هدف از نصب بخاری‌های تابشی افزایش ایمنی و مقابله در برابر حوادثی چون آتش‌سوزی و گاز گرفتگی است.

منبع تامین گرما در این سیستم برق است، آلودگی ندارد و دارای ترموستات است، ضمن این‌که سیستم دور از دسترس دانش‌آموزان و بر روی دیوار نصب می‌شود.

    نظرات