دستور روحانی برای مسکن مهر

دستور روحانی برای مسکن مهر

http://www.bananews.ir/بخش‌‌هایی از جلسه صبح‌دیروز «هیات‌دولت» به شرح گزارش وزیر راه‌وشهرسازی درباره آنچه تاکنون بر «مسکن‌مهر» گذشته و نیازهایی که برای تکمیل این طرح وجود دارد، اختصاص پیداکرد و در نهایت با نظر رییس‌جمهور، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی در جهت حل مسائل و مشکلات این طرح اقدام کنند و همچنین راه‌های تامین اعتبار مورد نیاز مسکن‌مهر به شیوه غیرتورمی، شناسایی و به دولت پیشنهاد شود. همزمان، اعضای کمیسیو‌ن عمران مجلس نیز در واکنش به خبر توقف مسکن‌مهر، اعلام کردند دولت یازدهم برای تامین مسکن‌ کم‌درآمد‌ها باید از الگوی‌متعارف که همان حذف قیمت‌زمین از ساخت مسکن است، استفاده کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) همان‌طور که «دنیای‌اقتصاد» دیروز از بررسی الگوی تامین مسکن در جلسه چهارشنبه‌ هیات‌دولت خبر داده بود، این جلسه در روزگذشته به مسکن‌مهر اختصاص پیدا کرد و موجب صدور دستوراتی از طرف رییس‌جمهور برای این پروژه شد.

هیات دولت در جلسه صبح دیروز با استماع گزارش وزارت راه‌وشهرسازی از طرح مسکن‌مهر، بر انجام اقدامات لازم برای تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و تامین تدریجی خدمات آن تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیات دولت صبح چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران تشکیل جلسه داد.
در این جلسه، گزارش وزارت راه و شهرسازی از طرح مسکن مهر ارائه شد و دولت در این باره بر انجام اقدامات لازم برای تکمیل پروژه‌های مسکن‌مهر و تامین تدریجی خدمات آن تاکید کرد.
همچنین دولت همه دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط را موظف کرد که در جهت حل مسائل و مشکلات پروژه‌های مسکن در حوزه ماموریت خود اقدام کنند تا فرآیند تکمیل و واگذاری واحدها تسریع یابد.
به موجب این تصمیم همچنین کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط‌زیست موظف شد که راه‌های تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه کار با توجه به عدم تزریق پول پرقدرت را که منجر به افزایش تورم خواهد شد، بررسی و به دولت پیشنهادهایی ارائه کند.
در ادامه این جلسه هیات‌دولت، وزرای امور اقتصادی و دارایی، نیرو، راه و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی موظف شدند که برای آگاهی شهروندان از آثار کلان این طرح از جمله آثار تورمی که به بار آورده و تعهدات فاقد منابعی که برای دولت یازدهم مشکلات فراوانی ایجاد کرده است، اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهند.

    نظرات