استاندار تهران: ۱۲۰آزمایش مختلف روی آب تهران انجام می‌شود

استاندار تهران: ۱۲۰آزمایش مختلف روی آب تهران انجام می‌شود

http://www.bananews.ir/استاندار تهران گفت: شرکت آبفا استان تهران روزانه ۱۲۰ آزمایش مختلف روی آب تهران انجام می دهد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید حسین هاشمی در حاشیه دوازدهمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران افزود: این آزمایش‌ها شامل تست میزان کلر و نیترات و سایر آزمایش‌های دیگر است و شهروندان می‌توانند با اطمینان کامل آب تهران را مصرف کنند.

وی تصریح کرد: استان تهران ۲۵درصد تولید منابع آب ایران را داراست و البته به نسبت جمعیت تهران مصرف آب در استان زیاد است و در زمینه استفاده بهینه شهروندان از آب رسانه‌ها و بویژه صدا و سیما باید فرهنگ سازی کنند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خاطرنشان کرد: کیفیت آب شمال و جنوب شهر تهران پایدار است و تفاوتی در کیفیت آب این دو منطقه وجود ندارد.

هاشمی افزود: به لحاظ توپوگرافی، شهر تهران ۸۰۰ متر اختلاف ارتفاع دارد و به همین دلیل آب مورد نیاز شهروندان را با استفاده از پمپاژ تأمین می کنیم که البته سیستم پمپاژ تصفیه خانه‌های تهران بسیار فرسوده و قدیمی است و باید نوسازی شود.

وی یادآور شد: باید مکانیزم و سازوکار مناسبی برای مصرف آب تعریف کنیم، به همین منظور کارگروه ویژه آب و فاضلاب به زودی تشکیل خواهد شد و ظرف دو هفته گزارشی جامع در خصوص منابع آب استان و چگونگی نوع مصرف شهروندان ارائه خواهد داد.

استاندار تهران افزود: برای تکمیل زیرساخت‌ها در مسکن مهر حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که از این میزان نزدیک به ۴۰۰ میلیارد تومان برای تأمین زیرساختهای آب و فاضلاب مسکن مهر هزینه خواهد شد و با مشارکت بخش خصوصی باید این منابع را تأمین کنیم.

هاشمی گفت: همچنین ۱۸ میلیارد تومان برای تأسیسات آب و فاضلاب در ۱۱ شهر استان از جمله شهر قدس تخصیص پیدا کرد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان این شورا را برای توسعه استان کلیدی ارزیابی کرد و افزود: در آستانه تقدیم بودجه سال ۹۳ به مجلس حضور تمامی اعضاء شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و شرکت در تصمیم‌گیری‌های این شورا ضروری به نظر می‌رسد و قاطعانه با مدیران غایب در این جلسه برخورد قانونی خواهد شد.

    نظرات