ادغام ایرلاین‌ها دستوری نباشد

ادغام ایرلاین‌ها دستوری نباشد

http://www.bananews.ir/معاون شرکت فرودگاه‌های کشور تاکید کرد: با توجه به اینکه فضای صنعت هوایی کشور به سمت رقابتی شدن پیش می‌رود تنها راه بقای شرکت‌های هواپیمایی توانمند شدن است که ادغام ایرلاین‌ها با یکدیگر یکی از راه‌های توانمندی آنهاست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا عبدالرحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نکته مهم در بحث ادغام ایرلاین‌ها این است که نباید این موضوع دستوری باشد چون تکلیفی شدن ادغام عملی نشده و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که شرایط بازار، شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به توانمند شدن می‌کند، گفت: راه‌های مختلفی برای توانمند شدن شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که یکی از روش‌های آن بحث کنسرسیوم شدن ایرلاین‌هاست.

عضو هیات مدیره شرکت‌ فرودگاه‌های کشور با تاکید بر این‌که در نظام حمل و نقل هوایی و در شرایط رقابتی باید همه شرکت‌ها به توسعه فعالیت‌ها و تقویت ظرفیت‌های خود بپردازند، افزود: ایرلاین‌ها باید از نظر ناوگان و بهره‌وری ارتقا یابند و شرایطی فراهم کنند که بتوانند در زمان آزادسازی قیمت‌ها به خوبی فعالیت کنند.

عبدالرحیمی با تاکید بر این‌که ادغام تنها راهکار فعالیت در بازار رقابتی برای ایرلاین‌ها محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: ممکن است یک شرکت بتواند منبع جدیدی برای تقویت منابع مالی خود پیدا کند و از این مسیر فعالیت‌هایش را توسعه دهد و در بازار رقابت کند؛ بنابراین ادغام تنها راهکار بقای شرکت‌های کوچک هواپیمایی نیست.

معاون شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: مطابق برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های کلی نظام هیچ گونه کار تکلیفی در فعالیت‌ها و ارائه خدمات نباید حاکم باشد و مدیریت امروز صنعت هوایی نیز این موضوع را تجویز نمی‌کند.

    نظرات