حجم آب ۷۶ سد کشور به کمتر از ۳۰ درصد رسید

حجم آب ۷۶ سد کشور به کمتر از ۳۰ درصد رسید

http://www.bananews.ir/حجم آب ۷۶ سد کشور ازجمله سدهای سفیدرود، لار، ستارخان، وشمگیر، گلستان ۱ و ۲، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، جیرفت، ۱۵ خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان و استقلال تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در پایان هفته گذشته چهار سد از جمله ماشکید علیا، بافت و دولت آباد افزون بر ۹۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین ۳۷ سد کشور در زمان حاضر با کاهش ۳۰ درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر،لتیان، اکباتان، بوکان، زاینده رود و دوستی از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۰ سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از ۲۰ درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای سهند، قشلاق، جگین و البرز از آن جمله محسوب می شوند.

همچنین ۶۱ سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از ۳۰ درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، ستارخان، وشمگیر، بارزو، طالقان، تهم، کرخه، عباسپور، کارون ۳، استقلال، پیشین، بوکان، علویان، ساوه، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، ۴۶ درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و ۶۳ درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است.

    نظرات