برنامه شرکت گاز برای تامین گاز زمستان

برنامه شرکت گاز برای تامین گاز زمستان

http://www.bananews.ir/معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با اعلام این که در اوج زمستان پالایشگاه‌های گاز کشور با حداکثر ظرفیت ممکن در سرویس قرار خواهند گرفت گفت: سایر پالایشگاه‌های گازی خلا تولیدی نشدن فازهای پارس جنوبی را پر می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالحسین ثمری با اشاره به این که ظرفیت طراحی اولیه پالایشگاه فجرجم ۸۵ میلیون متر مکعب بوده است گفت: با اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت اکنون شاهد تولید ۱۲۵ میلیون متر مکعبی گاز در این پالایشگاه هستیم.

وی ادامه داد: بخشی از خوراک شرکت پالایش گاز فجرجم علاوه بر نارو کنگان از فازهای ۶،۷ و۸ پارس جنوبی تامین می شود واین روند برای سومین سال پیاپی ادامه دارد که بسیار حایز اهمیت است.

مهندس ثمری همچنین با اشاره به نیاز روز افزون کشور به گازطبیعی به ویژه در ماههای سرد سال خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته زمستان امسال نیز بدون هیچ گونه مشکلی سپری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل زمستان بیش از ۵۰۰ میلیون متر مکعب در روز گاز وارد شبکه انتقال می شود تاکید کرد: در چنین شرایطی باید فرهنگ درست مصرف نمودن گاز را در جامعه نهادینه سازی کرد .

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: تا زمانی که فازهای جدید پالایشگاههای گازی پارس جنوبی وارد مدار شود بخشی از این خلا توسط شرکت پالایش گاز فجرجم پر می شود.

    نظرات