تنگناهای ساخت و ساز مسکن از نگاه انبوه‌سازان خوزستانی

تنگناهای ساخت و ساز مسکن از نگاه انبوه‌سازان خوزستانی

http://www.bananews.ir/رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان به برخی از تنگناها و مشکلات موجود در بخش ساخت و ساز مسکن در استان اشاره کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیاوش ساعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در حال حاضر افزایش قیمت مصالح ساختمانی، مشکل اساسی در بخش ساخت و ساز مسکن به شمار می‌آید.

وی افزود: انتظار داریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مصالح، نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

ساعی‌فر تصریح‌کرد: این‌که افزایش‌ نرخ مصالح ساختمانی قانونی یا غیرقانونی است، ما اطلاعی نداریم اما آن‌چه مسلم است این ‌که قیمت مصالح افزایش بالایی داشته است.

وی عنوان‌کرد: علاوه بر این‌ها نرخ دستمزدها نیز تغییر کرده است که انتظار داریم سازمان‌های متولی همچون وزارت کار، آیین‌نامه‌ای برای تعیین نرخ دستمزدهای عوامل اجرایی در ساختمان‌سازی مشخص کنند.

ساعی‌فر ادامه‌داد: با کنترل دستمزدها و قیمت مصالح ساختمانی و همچنین کنترل نرخ خدمات در ساخت و سازها شامل تعرفه‌های خدمات شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، امکان کاهش هزینه تمام شده ساختمان وجود دارد و باید این عوامل و هزینه‌ها ساماندهی شوند.

وی افزود: با کاهش هزینه‌ها و نرخ تمام شده ساختمان، بازار فروش ساختمان نیز رونق می‌گیرد.

    نظرات