حجم سد زاینده‌رود به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسید

حجم سد زاینده‌رود به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسید

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: در حال حاضر حجم سد زاینده رود به ۹۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای استان اصفهان، هاشم امینی در سومین جلسه شورای مدیران استان توضیح داد: حجم ورودی و خروجی سد زاینده رود ۱۴ مترمکعب بر ثانیه است و ظرفیت سد زاینده رود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به کمبود آب در استان اصفهان اظهار کرد: هم اکنون میزان آب موجود در سد زاینده رود یک سیزدهم ظرفیت سد است درحالی‌که پیش بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که بارندگی‌ها در فصل بارش چندان مطلوب نیست، بنابراین در چنین شرایطی تامین و توزیع آب باید به خوبی مدیریت شود.

امینی بیان کرد: با توجه به این‌که هم اکنون حجم سد زاینده رود به کمترین میزان در سال‌های اخیر رسیده است و از سویی تامین آب شرب در اولویت است، مقرر شده تا اواخر بهمن سال جاری، ۷۵ حلقه چاه در سطح استان حفر شود تا با در مدار قرار گرفتن این چاه‌ها بتوان آب شرب مورد نیاز مردم را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اضافه کرد: نمی‌توان تنها با اتکا بر آب موجود در سد زاینده رود انتظار تامین آب شرب مورد نیاز استان اصفهان را داشت و با بهره گیری کمتر از آب سد زاینده رود می‌توان آب موجود را برای استفاده در فصل تابستان ذخیره کرد.

امینی، چالش مهم استان را تامین و توزیع آب دانست و تصریح کرد: در حال حاضر چالش مهم استان، مسئله آب است و مسوولان امر در استان در تلاش هستند به نوعی بر مهم‌ترین و اساسی‌ترین چالش استان غلبه کنند.

    نظرات