نگرانی‌ها از کم و کیف جانشین مسکن‌مهر

نگرانی‌ها از کم و کیف جانشین مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/اعضای کمیسیون عمران: دولت هنوز جزئیات قابل اتکایی درباره مسکن اجتماعی به نمایندگان ارائه نکرده است
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نمایندگان کمیسیون عمران مجلس که از ابتدای انتصاب وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم، با تاکید بر ضرورت ادامه پروژه مسکن مهر تا زمان کامل شدن تمام واحدهایی که از سوی دولت دهم تعهد شده بود، از طرح جدید دولت برای تامین مسکن اقشار کم درآمد اعلام حمایت می‌کردند، این روزها بابت ابهاماتی که در ضوابط و نحوه تدوین و اجرای این طرح وجود دارد، نگران هستند.
 احیای طرح ساخت مسکن اجتماعی به عنوان چیزی غیر از آنچه در دو دولت قبلی با عنوان مسکن مهر در سطح کشور ساخته شد، از سوی مسوولان مسکن دولت یازدهم، در شرایطی مطرح شده که هنوز مسوولان ارشد وزارت راه و شهرسازی چارچوب مشخصی از چگونگی و نحوه اجرای آن ارائه نکرده‌اند.
این در حالی است که بنا بر اظهارات نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس، آخوندی در نشست مشترک سه شنبه شب خود با آنها، هنوز هیچ طرح مشخصی برای جایگزینی آن با مسکن مهر به نمایندگان معرفی نکرده و تنها به ذکر کلیاتی از این طرح آن هم به صورت شفاهی اکتفا کرده است.
ابهام مجلس درباره طرح جدید مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس به دنبال جلسه سه شنبه شب اعضای این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی، به «دنیای اقتصاد» گفت: حضور عباس آخوندی در کمیسیون عمران به دنبال برخی سوالات نمایندگان صورت گرفت که در نهایت طراحان سوال با پاسخ وی قانع نشدند.
مهرداد لاهوتی ادامه داد: یکی از این سوالات مربوط به توقف مسکن مهر بود که چون نماینده سوال‌کننده از جواب وزیر قانع نشد، قرار شد موضوع در صحن مجلس پیگیری شود.
لاهوتی با بیان اینکه هنوز اطلاعات دقیقی راجع به چگونگی و سازوکار ساخت و تامین مسکن اجتماعی از سوی دولت یازدهم به مجلس و کمیسیون عمران ارائه نشده است، تصریح کرد: تنها چیزی که ما از مسکن اجتماعی براساس اظهارات وزیر استنباط کرده‌ایم این است که این واحدها قرار است از طریق سپرده‌گذاری و با بهره‌مندی از تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد اما هنوز حتی اطلاعی از شرایط سپرده‌گذاری و نحوه دریافت تسهیلات و دیگر سازوکارهای اجرای این طرح نداریم.
وی با بیان اینکه پس از توقف ساخت سری جدید مسکن مهر، مجلس هم اکنون نگران تامین مسکن گروه‌های کم درآمد جامعه است، خاطرنشان کرد: منتظر دریافت برنامه‌های دولت برای شیوه جایگزین مسکن مهر هستیم چرا که ساخت مسکن یکی از تکالیف دولت است و نمی‌تواند آن را مسکوت بگذارد.
جلسه اختصاصی مسکن اجتماعی، دو هفته بعد!
رییس کمیسیون عمران مجلس هم در این زمینه گفت: آخوندی قول داده است ظرف دو هفته آینده اطلاعات طرح مسکن اجتماعی را به کمیسیون عمران ارائه کند و یک جلسه اختصاصی هم به همین منظور برگزار شود.
مهدی هاشمی خاطرنشان کرد: هر چند وزارت راه وشهرسازی مدعی است که روی طرح مسکن اجتماعی کار کرده است اما هنوز این طرح آماده نیست.
وی همچنین در مورد علت حضور آخوندی در جلسه
سه‌شنبه شب کمیسیون عمران گفت: به دلیل قانع کننده نبودن اظهارات وزیر راه وشهرسازی در پاسخ به سوال یک نماینده درباره توقف مسکن مهر، قرار شد این موضوع در صحن مجلس مورد بررسی قرار بگیرد.
دولت هنوز جمع بندی نکرده است
یک عضو دیگر کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به حضور آخوندی برای پاسخ به سوال چند نماینده در کمیسیون عمران، اظهار کرد: هنوز دولت در مورد طرحی که قرار است با عنوان طرح مسکن اجتماعی جایگزین مسکن مهر شود، به جمع بندی مشخصی نرسیده است.
محمدرضا رضایی تصریح کرد: تاکنون آنچه درباره این طرح به اعضای کمیسیون عمران گفته شده بیشتر کلی بوده است و هیچ جزئیاتی در این زمینه تا امروز در اختیار نمایندگان قرار نگرفته است.

    نظرات