ضرورت اجرایی شدن بحث بازرسی ایمنی راهها

ضرورت اجرایی شدن بحث بازرسی ایمنی راهها

http://www.bananews.ir/مسوول مرکز تحقیقات ایمنی کاربردی جاده‌ه‏ای دانشگاه علم و صنعت از اجرایی نشدن بحث بازرسی ایمنی راه‌ها اظهار تاسف کرد و گفت: این کار قرار بود از چند سال گذشته آغاز شود که ظاهرا قرار است از اواخر سال جاری کار اجرایی آن آغاز شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) افشین شریعت در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این‌که یکی از دلایل اصلی در تصادفات عوامل انسانی است گفت:این موضوع نیازمند ارتقای دانش عمومی و تغییر رفتارها و فرهنگ رانندگی است و جدا از عوامل انسانی بحث وسایل نقلیه نیز در بروز سوانح موثر است چون برخی از خودروها معاینات فنی لازم را نداشته و نیاز به تعمیرات دارند.

لزوم جدیت بیشتر در بحث ایمنی وسایل نقلیه

وی با تاکید بر لزوم جدیت بیشتر در بحث ایمنی وسایل نقلیه اظهار کرد: اعمال قوانین و مقررات در این زمینه دارای اهمیت زیادی است و استفاده از سیستم‌های هوشمند می‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد.

ضرورت وجود مدیریت یکپارچه در بحث ایمنی راهها

شریعت افزود: جدا از این مباحث باید مدیریت یکپارچه در بحث ایمنی داشته باشیم و همه مسوولان بحث ایمنی را به خوبی درک کنند.

این مدرس دانشگاه در بخشی از سخنان خود با بیان این‌که سالانه حدود ۲۰ هزار کشته در جاده‌ها داریم اظهار کرد: از سال گذشته شورای عالی ایمنی راه‌ها و حمل و نقل تشکیل شده و چندی پیش نیز کمیسیون ایمنی راه‌ها ایجاد شد که به اعتقاد من تشکیل این کمیسیون به نوعی بازگشت به عقب است.

این کارشناس حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد:‌باید اراده جدی برای بحث ایمنی داشته باشیم و نگاهی کلان و کاربردی در این زمینه صورت گیرد.

نبود رشته‌ای تخصصی با عنوان ایمنی و جاده‌ها در دانشگاهها

شریعت همچنین از نبود رشته‌ای تخصصی با عنوان ایمنی و جاده‌ها در دانشگاهها انتقاد کرده و بیان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها به این موضوع توجهی نشده و این درحالی است که باید رشته ایمنی و جاده‌ها به صورت دروس اجباری و تخصصی در دانشگاه‌ها گنجانده شود.

    نظرات