هتل‌های تهران پرتر از هتل‌های مشهد/تعطیلات باید ساماندهی شود

هتل‌های تهران پرتر از هتل‌های مشهد/تعطیلات باید ساماندهی شود

http://www.bananews.ir/نایب رییس اتحادیه هتل‌داران گفت: فقط از ۵۰ درصد از ظرفیت هتلداری ایران استفاده می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رجبعلی خسروآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۴۰ درصد از ظرفیت هتل داری مشهد و ۶۰ درصد از ظرفیت هتل‌داری تهران درسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در زمان‌های مقطعی از کل ظرفیت برخی از شهرها مانند مشهد، شیراز و اصفهان استفاده می شود اما در اکثر اوقات اتاق‌های هتل‌ها در این شهرها خالی از مسافر است.

نایب رییس اتحادیه هتل‌داران خاطرنشان کرد: در بهترین شرایط ۱۰۰ هزار تخت در هتل‌های مشهد وجود دارد که در زمان‌های خاص جوابگوی نیاز نیست و از این رو در این زمانها بقیه مسافران در خانه‌های اجاره‌ای، چادرها، مدارس، حسینیه‌ها و امثال‌ آن مستقر می‌شوند.

 

او با اشاره به نبود ساماندهی اطلاعات در کشور که عاملی بر ارائه خدمات سرمایه‌گذاران شده است، افزود: سرمایه‌گذار در برخی مواقع نمی تواند جوابگوی نیاز باشد و در برخی مواقع مشتری ندارد.

وی بیان کرد: باید ساماندهی تعطیلات در کشور صورت گیرد که افراد در زمستان نیز تعطیلات داشته باشند نه آن که تمام تعطیلات در تابستان و فروردین باشد. اگر این کار صورت گیرد از ظرفیت‌های هتلداری و گردشگری ایران به بهترین نحو استفاده می‌شود.

نایب رییس اتحادیه هتل‌داران گفت: اکنون بهترین زمان سفر به خوزستان و استفاده از وضعیت آب و هوایی مناسب آنجا است اما در این ایام تعطیلات وجود ندارد تا مردم به سفر بروند.

خسروآبادی تصریح کرد: از سوی دیگر امکانات مانند مرخصی و کارت‌های سفر به درستی ارائه نمی شود.

وی همچنین یادآور شد: قوانین نیز به درستی اعمال نمی شود که این موضوع باعث ایجاد مشکلات شده است و در کنار آن تسهیلات هتلداری و هتل‌سازی کامل ارائه نمی‌شود که باعث عقب افتادگی کار شده است.

او در پایان تاکید کرد:‌ در تهران تمام هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها دارای پروانه کسب هستند اما در شهرستان‌ها برخی هتل‌ها از پروانه بهره برداری سازمان گردشگری بهره می برند.

    نظرات