کاهش ۱۷درصدی سوانح ریلی در سال جاری

کاهش ۱۷درصدی سوانح ریلی در سال جاری

http://www.bananews.ir/مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: در هفت ماهه امسال سوانح ریلی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن پورسید آقایی - معاون وزیر راه و شهرسازی - در گفت‌و‌گو با ایسنا تدوین و اجرای مقررات و دستورالعمل‌های ایمنی و نظارت بر انجام صحیح آن را از جمله ارکان اصلی ایمنی برشمرد.

وی اظهار کرد: بدون شک یکی از پیش نیازهای اصلی توسعه کشور، ارتقای ایمنی و بهبود شرایط زیست محیطی، به دنبال آن رفاه شهروندان و در نهایت بحث توسعه حمل و نقل ریلی است.

لزوم تشکیلات ساختار ایمنی راه‌آهن

پورسید آقایی با تاکید بر اینکه تشکیلات ساختار ایمنی راه‌آهن باید تغییر کند، گفت: توجه مدیران نواحی به حاشیه خطوط می‌تواند کمک شایانی جهت کاهش سوانح در این حوزه را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه رسیدگی به علت وقوع سوانح و تجزیه و تحلیل آن در زمان وقوع، امری بسیار مهم و ضروری است، افزود: بررسی نواقص دستورالعمل‌ها و انعکاس دلایل وقوع آن به منظور اصلاح، از جمله ارکان ایمنی محسوب می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید در راستای ساماندهی مسائل ایمنی در راه آهن اقدام شود، گفت: رعایت اصول ایمنی بیش از سرعت در انجام کار اهمیت دارد.

    نظرات