گلایه برخی متقاضیان از افزایش قیمت ساخت مسکن مهر رازی کرمانشاه

گلایه برخی متقاضیان از افزایش قیمت ساخت مسکن مهر رازی کرمانشاه

http://www.bananews.ir/جمعی از اعضای تعاونی مسکن مهر رازی شماره ۳ کرمانشاه متعلق به فرهنگیان آموزش و پرورش ناحیه ۳ این شهر، با حضور در دفتر خبرگزاری نسبت به عملکرد هیات مدیره تعاونی خود گلایه داشتند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، این افراد مدعی هستند که از سال ۱۳۸۷ که قرارداد اولیه این پروژه بسته شد شروع به پرداخت سهم آورده خود کرده‌ایم و قرار بر این بود که کار این پروژه ۱۲۸ واحدی با متراژ ۸۵ مترمربع برای هر واحد در مدت زمان ۱۸ ماه به اتمام برسد، اما بعد از گذشت پنج سال هنوز خبری از تحویل این واحدها نیست.

آنها عنوان می‌کنند که در قرارداد آمده است که هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی در این پروژه ۳۰۰ هزار تومان است، اگر چه تبصره‌ای تحت عنوان تطبیق این قیمت با نرخ تورم هم لحاظ شده است، اما با مراجعه به بانک مرکزی، میانگین تورم ۱۸ ماهه (مدت زمان ساخت این پروژه) ۲۵ درصد برآورد شد.

با این اوصاف و با توجه به وجود وام مسکن مهر، باید در نهایت حدود یازده میلیون تومان سهم آورده پرداخت می‌کردیم، اما مسئولین تعاونی ما را مجبور کردند که برای ساخت واحد حداقل ۱۸ میلیون تومان به حساب تعاونی پرداخت کنیم.

هم اینک بعد از گذشت ۵ سال از شروع اجرای این پروژه در قالب اخطاریه‌ای به ما اعلام کرده‌اند که تا آخر آبان ماه وقت داریم سهم آورده خود را به ۲۴ میلیون تومان افزایش دهیم، در غیر این‌صورت قرارداد ما لغو و به متقاضیانی دیگر واگذار می‌شود. با توجه به این شرایط از اعضای هیات مدیره تعاونی خود به دادگستری کرمانشاه شکایت کرده‌ایم و از مسئولین انتظار داریم که این موضوع را بررسی کنند.

آنها مدعی شدند، سه سال است که مدیران این تعاونی می‌گویند که واحدهایتان را به زودی تحویل می‌دهیم، اما معلوم نیست این به زودی، کی فرا می‌رسد؟

اعضای تعاونی مسکن مهر رازی شماره ۳ کرمانشاه معتقدند: از دیگر مشکلات این پروژه که در حال حاضر فقط ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، استفاده از مصالح نامرغوب و ساخت نامطلوب آن است.

خبرنگار ایسنای کرمانشاه، برای اطلاع یافتن از جزییات نظر قباد مظفری، مدیرعامل تعاونی مسکن مهر رازی شماره ۳ کرمانشاه را جویا شد.

مظفری به خبرنگار ایسنا توضیح داد: من هم عضوی از این تعاونی مسکن هستم و از اینکه قیمت تمام شده این واحدها بیشتر از آنچه که تصور می‌رفت شده، ناراحتم، اما این امر چیزی نیست که من مسئول آن باشم.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه در این موضوع این است که متراژ این واحدها با احتساب مشاعات ۱۱۷ مترمربع است، در حالی که برخی اعضا انتظار دارند هزینه ساخت مشاعاتی همچون انباری، پارکینگ، راه پله، آسانسور، سرایداری و لابی را حساب نکرده و فقط هزینه ساخت ۸۵ متر مربع مفید هر واحد را حساب کنیم.

مظفری تصریح کرد: برای هر کدام از بلوک‌های این پروژه ۲ آسانسور در نظر گرفته شده که هزینه احداث آنها ۵۰ میلیون تومان می‌شود، بنابراین طبیعی است که ۵۰ میلیون تومان بر هزینه تمام شده تعداد واحدهای هر بلوک اضافه شود.

مدیرعامل این تعاونی مسکن اظهار کرد: متاسفانه در این پروژه به دلیل آنکه پیمانکار اعلام کرد که ساخت این پروژه با قیمت هر مترمربع ۳۰۰ هزار تومان برایش نمی‌صرفد، نیمه کاره پروژه را رها کرد و رفت و ما مجبور شدیم با تعدادی از عوامل باقیمانده از گروه پیمانکاری و برای تکمیل کار پروژه، فعالیت را به هر طریق ممکن ادامه دهیم.

وی ادامه داد: در ادامه کار، ما مصالح را تغییر داده و از مصالح مرغوب تر و باکیفیت استفاده کردیم که این موضوع برای هر واحد رقمی حدود سه میلیون تومان هزینه داشت.

مظفری تصریح کرد: پرداخت ۸۰ میلیون تومان پول نظام مهندسی، ۱۵۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های تامین اجتماعی، هزینه حق انشعابات آب و فاضلاب، برق و گاز و هزینه آماده سازی تماما از جمله مواردی است که برخی اعضای تعاونی هیچ اشاره‌ای به آنها نمی‌کنند.

مدیرعامل این تعاونی مسکن اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر کلیه اعضا تا ۱۵ آذر مبلغ ۲۴ میلیون تومان سهم آورده خود را بپردازند، واحدهایشان را تا قبل از پایان سال‌جاری تحویل خواهند گرفت.

    نظرات