پیاده‌رو یا پارکینگ، دیوار یا تابلو تبلیغات

پیاده‌رو یا پارکینگ، دیوار یا تابلو تبلیغات

http://www.bananews.ir/آسیب‌های فراوان شیراز، شهری که می‌خواهد قطبی از قطب‌های گردشگری ایران باشد را در سال‌های اخیر آزار داده است، آسیب‌هایی که می‌شد با راهکارهایی ساده، از بروز آنها جلوگیری کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از بزرگترین آسیب‌های شیراز، تراکم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان و مراکز ارائه خدمات پاراکلینیکی در اصلی‌ترین خیابان این کلان‌شهر است.

حضور مراجعه‌کنندگان متعدد به این مراکز و نبود امکانات پارک، انتظار، پل عابر پیاده، سرویس‌های بهداشتی عمومی و ... هر روز زمینه‌ی ترسیم تصاویری نامناسب در خیابان زند شیراز است، تصاویری از توقف خودروها در پیاده‌رو، حضور مراجعه‌کنندگان متعدد، برپا شدن چادرهای مسافرتی، پهن شدن بساط ناهار و خواب در رفوژ میانی خیابان و ترافیکی سرسام‌آور و کلافه‌کننده...

در میان انبوه مشکلات، حضور آمبولانس‌ها در پیاده‌رو و تبدیل این محل به ایستگاه این خودروها، تردد خلاف مسیر، جابجایی بیماران با برانکاردها از میان انبوه عابران و ملاقات‌کنندگان و اتومبیل‌های پارک شده در کناره‌های پیاده‌رو، حضور فروشندگان دست‌فروش و ... و غیبت کسانی‌که باید این نابسامانی‌ها را مدیریت کنند.

از طرفی، سوءاستفاده گروهی از دلالان، برای انجام تبلیغات محیطی بر در و دیوار و کف پیاده‌روها و بیمارستان‌های شهر و بی‌تفاوتی مسوولان بیمارستان و مدیران ارشد ناظر بر عملکردها، فضایی بسیار زشت را برای شیراز رقم زده است.

 

در و دیواری که مسوولان بیمارستان به‌جای تاکید بر زیباسازی، برطرف کردن مشکلات پله‌ها و سکوهای ورودی، تلاش برای حفظ بهداشت اطراف آن، خود نیز از آن به‌عنوان تابلوهای راهنما استفاده می‌کنند!!

بی‌توجهی به نظافت مناسب اطراف ورودی بیمارستان سعدی(شهید فقیهی)، شکستگی پله‌های ورودی و نامناسب بودن فضای بصری این بیمارستان، خط بطلانی بر ادعای مدیریت مناسب بیمارستانی در این مرکز درمانی است، مرکزی که مدعی دریافت رتبه در مسیر جلب رضایت و تکریم ارباب‌رجوع هم بوده است!!

در کنار همه‌ی این مشکلات، نبود سرویس‌های بهداشتی مناسب و متناسب، خصوصاً در هنگام تاریکی شب، تصاویری زشت‌تر را در کوچه‌های کناری بیمارستان تصویر می‌کند، تصاویری که نمی‌توان حتی آنها را توصیف کرد.

برطرف کردن مشکل توقف خودروها در معبر پیاده، شاید با جریمه کردن آنها امکان‌پذیر نباشد چون جریمه ابزاری مناسب برای پیشگیری در این موضوع نیست، شاید مسدود کردن پل‌ها و مسیرهای دسترسی اتومبیل‌ها به معبر عابر پیاده راه مناسب‌تری برای آن باشد و مناسب‌تر از همه این‌که پارکینگ مناسب ایجاد شود و به‌جای آن‌که مسیر دسترسی به پارکینگ را روی دیوار تبلیغ کنیم، از تابلوهایی مناسب و زیبا بهره ببریم.

ایجاد معابر امن عابر پیاده، خصوصاً در مقابل مراکر درمانی از ملزومات و ضرورت‌های کلان‌شهری نظیر شیراز است که داعیه‌دار حرکت به سمت تبدیل به قطب گردشگری سلامت است.

امروز زمان آن رسیده است که به‌جای حرف زدن و شعار دادن عمل کنیم، به‌جای آن‌که به مردم بگوییم چند جایزه را گرفتیم و این جایزه‌ها را با پارچه نوشته‌هایی نامناسب بر نرده‌ها بیاویزیم، در مسیر تکریم مردم گام‌های عملی برداریم....

    نظرات