مسکن مهر از جیب فقرا و بدون اجازه مردم ساخته شد

مسکن مهر از جیب فقرا و بدون اجازه مردم ساخته شد

http://www.bananews.ir/"مسکن مهر از جیب فقرا ساخته شد و از مردم برای ساخت مسکن مهر اجازه‌ای گرفته‌ نشد"؛ این‌ها بخشی از گلایه‌های رییس‌جمهور از ساخت واحدهای مسکونی مهر است که ۴۳ هزار میلیارد تومان از پایه پولی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)، حسن روحانی که پیش از انتخابش به عنوان رییس‌جمهور دولت یازدهم، منتقد مسکن مهر بود شب گذشته پس از گذشت صد روز، گزارش عملکرد دولت یازدهم طی این مدت را تشریح کرد وبا اشاره به تورم ایجاد شده در کشور،‌ مسکن مهر را یکی از مهمترین منشأهای این تورم دانست.

در حالی که بارها از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، مسکن مهر به عنوان یکی از مهمترین عوامل تورم اعلام شد این بار رسما رییس‌جمهور ۴۳ هزار میلیارد تومان از پایه پولی کشور را متعلق به مسکن مهر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۴۳ هزار میلیارد تومان برای مسکن مهر از بانک مرکزی استقراض شده است.

روحانی که کل پایه پولی کشور از اول خلقت پول تا به حال را ۱۰۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد، گفت: ۴۳ هزار میلیارد تومان از این میزان یعنی بخش بزرگی از تورم ما از اینجا نشأت می‌گیرد و بخش بزرگی از تورمی که مردم تحت فشار آن هستند، مربوط به مسکن مهر است.

حال با گذشت صد روز از فعالیت دولت، رییس‌جمهور از مسئولان خواسته برای مردم توضیح دهند که ۴۳ هزار میلیارد تومانی که از بانک مرکزی برای مسکن مهر گرفته شده، چقدر تورم در کشور ایجاد کرده است؟

البته رییس‌جمهور تاکید کرد: انتقاد از مسکن مهر و این گفت‌وگوها به معنی تکمیل نشدن مسکن مهر نیست چراکه به تکمیل تعهدات دولت قبل پایبند هستیم و قراردادهایی که دولت قبل با مردم داشته‌ از نظر ما محترم است.

روحانی با اشاره به این‌که دولت برای مسکن مردم طرح دارد و آن را عرضه می‌کند، اظهار کرد: در جواب این سوال که تورم از کجا آمده می‌گویم که بخش بزرگی از تورم مربوط به مسکن مهر است؛ یعنی ما کاری انجام دادیم که یک بخش آن به نفع مردم است اما چون تدبیر و حساب و کتاب نباشد نتیجه‌ی دیگری خواهیم گرفت.

وی با بیان این‌که "تورم یعنی مالیات فقرا"، خاطرنشان کرد: آیا از مردم اجازه گرفته شده است که از جیب فقرا بگیریم و برای عده‌ای مسکن درست کنیم؟ البته طبیعی است عده‌ای که صاحب مسکن شده‌اند نفس راحتی کشیده‌اند.

رییس‌جمهور با بیان این‌که مسکن مهر برای افراد کم‌درآمد جامعه طراحی شد، خاطرنشان کرد: هیچ کس منکر نیست که ساخت مسکن برای مردم کار خوبی است، اما باید بررسی کنیم که چطور، کجا، با چه شرایط و در چه حجمی مسکن بسازیم و پولش را از کجا بیاوریم؟ چون درست نیست که پول مسکن را از جیب تک تک مردم درآورده باشیم.

نظرات