۲۹۳ میلیون تومان بهای مسکن ویژه تهرانسر/ مجاز شدن معامله این واحدها

۲۹۳ میلیون تومان بهای مسکن ویژه تهرانسر/ مجاز شدن معامله این واحدها

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران بهای خرید هر واحد مسکن ویژه تهرانسر را ۲۹۳ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خرید و فروش این واحدها پس از انعقاد قرارداد اصلی مجاز است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فریبرز واحدی امروز در نشست خبری خود در چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی گفت: متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر باید برای خرید هر واحد مسکن ویژه تهرانسر ۲۹۳ میلیون تومان بپردازند که قرار شد برای مساعد‌ت با متقاضیان، این مبلغ تا ۱۰ سال آینده به صورت اقساط پرداخت شود.

۹۲۰ هزار تومان قسط ماهانه مسکن ویژه تهرانسر

وی افزود: ۴۰ میلیون تومان مبلغ افزایش یافته واحد‌های مسکن ویژه تهرانسر طی ۱۰ سال آینده دریافت می‌شود. هم‌چنین میزان اقساط متقاضیان ماهانه ۹۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: متقاضیان ویژه مسکن تهرانسر باید برای قسط پنجم خود مبلغ ۶۱ میلیون تومان پرداخت کنند و متقاضیانی که قادر به پرداخت یکجای این مبلغ نیستند می‌توانند در دو قسط قبل از تحویل و پس از تحویل این مبلغ را بپردازند.

قیمت زمین‌های مسکن ویژه تهرانسر نصف قیمت منطقه

واحدی افزود: قطعا سرعت ساخت‌وساز افزایش پیدا می‌کند و در هفته جاری دو پیمانکار خلع ید و پیمانکاران دیگری جایگزین می‌شوند.

به گفته وی قیمت زمین در واحد‌های مسکن ویژه تهرانسر در حال حاضر نصف قیمت زمین در این منطقه است؛ به‌گونه‌ای که حدود قیمت زمین در این منطقه ۴٫۵ تا پنج میلیون تومان است اما قیمت زمین واحد‌های مسکن ویژه این منطقه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد: قرار بود متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر تا ۳۱ شهریور قسط سوم خود را بپردازند. هم‌چنین قرار بود قرار‌داد اعیان واحد‌ها پس از پرداخت قسط سوم و قرار‌داد عرصه پس از قسط پنجم منعقد شود که با مساعدت صورت گرفته مقرر شد قرار‌داد عرصه و اعیان طی پرداخت قسط سوم منعقد شود.

خرید و فروش واحدهای مسکن ویژه تهرانسر مجاز شد

وی از مجاز شدن خرید و فروش واحدهای مسکن ویژه تهرانسر خبر داد و گفت: متقاضیان مسکن ویژه تهرانسر می‌توانند پس از انعقاد قرار‌داد اصلی، واحد‌های خود را خرید و فروش کنند.

واحدی گفت: از مزایای مسکن ویژه این است که با شیوه‌نامه‌ تنظیم شده متقاضیان می‌توانند از سال آینده و پس از عقد قرار‌داد‌هایشان واحد‌های خود را به غیر انتقال دهند و خرید و فروش کنند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه بالغ بر ۱۹۵ هزار واحد مسکن مهر دارند.

وی افزود: شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم‌چون صفادشت، شهریار و فیروز‌کوه ۵۰ درصد تعهدات خود را در زمینه ساخت مسکن مهر انجام داده‌اند.

واحدی گفت: ساخت واحد‌های مسکونی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که مقرر شده مابقی واحد‌های باقی‌مانده تا نیمه اول سال آینده تعیین تکلیف شوند.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: تحویل این واحد‌ها به شرط تامین خدمات زیربنایی و روبنایی است.

وی با اشاره به واحد‌های مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر گفت: ساخت و تحویل این واحد‌ها به عهده اداره راه و شهرسازی استان تهران است که تاکنون ۶۸٫۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است.

۱۳ هزار مسکن مهر استان تهران آماده افتتاح

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: ۱۳ هزار واحد مسکن مهر آماده‌ افتتاح در شهرهای واوان، دماوند و رباط کریم داریم و تا پایان سال ۱۰ هزار واحد دیگر افتتاح می‌شوند.

به گفته واحدی تمرکز افتتاح واحد‌های مسکن مهر از نیمه اول سال آینده است. هم‌چنین تعدادی واحد در پرند و پردیس آماده‌ تحویل هستند اما به دلیل مشکلات آب، برق و خدمات زیربنایی تحویل آنها کمی به تاخیر افتاده است.

وی با اشاره به آغاز ساخت واحد‌های مسکن ویژه از شهریوماه سال گذشته که قرار بود به صورت برج‌های پنج طبقه و در مناطق ۲۲، ۲۱، هشت و تهران پارس ساخته شوند، گفت: فاز اول ثبت‌نام مسکن ویژه با استقبال زیادی همراه نبود اما با افزایش قیمت مسکن و رونق در ساخت‌وساز از اسفند‌ماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال استقبال از این واحد‌ها بیشتر شد.

مسکن پاک هم به طرح‌های مسکنی اضافه شد!

مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران افزود: قرار است قیمت عرصه‌ واحد‌های مسکن ویژه تهرانسر به صورت کارشناسی و توسط دادگستری بررسی شود.

به گفته واحدی تاکنون ۲۰۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان و پیش خریداران مسکن ویژه تهرانسر برای انعقاد پیش قرار‌داد خود به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرده‌اند و تا پایان هفته جاری کلیه‌ ثبت‌نام کنندگان برای انعقاد قرار‌داد حضور می‌یابند.

وی برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران را این‌گونه مطرح کرد: مسکن اجتماعی و مسکن پاک در برنامه‌های این وزارتخانه است که جزئیات آن به زودی توسط وزارت راه و شهرسازی اعلام می‌شود.

    نظرات