افزایش ۵۰ درصدی فعالیت‌های هوایی درپی لغو تحریم قطعات هواپیما

افزایش ۵۰ درصدی فعالیت‌های هوایی درپی لغو تحریم قطعات هواپیما

http://www.bananews.ir/رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آنچه در زمینه لغو تحریم قطعات هواپیما پیش‌بینی شده باعث افزایش حجم فعالیت‌های صنعت هوایی تا ۵۰ درصد خواهد شد و می‌توانیم بگوییم تا سال آینده ۵۰ درصد حجم فعالیت‌های هوایی افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جهانگیریان - معاون وزیر راه و شهرسازی - در نشست خبری که در چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد:‌ آزاد‌سازی مبتنی بر ماده ۱۶۱ قانون برنامه‌ پنجم است که در این ماده ذکر شده وزارت راه و بخش‌های مرتبط موظف هستند در ابتدا متنوع‌سازی را در بخش هوایی پیاده‌ کنند اما تاکنون این موضوع در بخش هوایی اجرا نشده که باید هرچه سریع‌تر اجرا شود.

وی افزود: تا چند هفته آینده برنامه‌ای در این زمینه در مراکز مربوطه تصویب می‌شود که براساس آن قیمت‌های بلیت براساس فاکتورهای مشخص شده از جمله زمان پرواز یا زمان خرید بلیت هواپیما تعیین می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که آزاد‌سازی، پیش‌نیاز‌ها و زیرساخت‌هایی را می‌طلبد، اظهار کرد: باید میزان برابری عرضه و تقاضا مورد بررسی قرار گیرد که با افزایش تعداد صندلی این موضوع در سال آینده امکان‌پذیر خواهد بود و براین اساس از سال آینده می‌توانیم آزاد‌سازی را در برخی مسیرها داشته باشیم.

حل اختلاف ایرلاین‌ها و شرکن نفت در آینده نزدیک

وی درباره‌ بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی گفت: در مورد قیمت سوخت بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی اختلاف وجود دارد و هر کدام براساس استنادهای مختلفی که دارند قیمت‌های متفاوتی ارائه می‌دهند که این موضوع در حال بررسی است و به زودی این مشکل برطرف می‌شود.

جهانگیریان با بیان اینکه در زمینه تعداد هواپیماهای مورد نیاز براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ در حوزه هوایی کارهای مطالعاتی صورت گرفته است، افزود: براساس این پیش‌بینی تا سال ۱۴۰۴ تعداد ۴۰۰ فروند و تا ۲۰ سال آینده بیش از ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که پاسخگوی نیازها و جایگزین ناوگان موجود شوند.

لغو مجوز ایرلاین‌هایی که هواپیمای کافی ندارند

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره‌ی لغو مجوز برخی از شرکت‌های هواپیمایی گفت: شاخص‌های مختلفی برای ایرلاین‌ها در تمام کشور‌ها وجود دارد؛ شرکت‌هایی که نتوانند تعداد ناوگان خود را به عدد مشخص‌شده برسانند مجوزشان باطل می‌شود و در سال جاری نیز تعدادی از مجوز‌ها لغو شده است.

وی افزود: یکی از راهکارهای پیشنهاد شده به آنها برای این موضوع، ادغام و کنسرسیوم‌شدن است تا بتوانند به اهداف مشخص شده خود دست یابند.

جهانگیریان درباره‌ ایمنی پروازها گفت: سیستم ایمنی از جمله الزمات ایکائو است که اقداماتی در این زمینه انجام شده و برنامه‌ نظارتی باید در سازمان تهیه و به تصویب می‌رسید که ایرلاین‌ها سیستم نظارت بر ایمنی خود را فعال کنند و سازمان هواپیمایی بازرسی‌های منظمی را در این رابطه داشته باشد تا اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد به آنها گوشزد شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که از جمله برنامه‌هایی که در این سازمان دنبال می‌کنیم توجه به بخش آموزش و پژوهش است، گفت: قصد داریم در بهار سال آینده کنفرانس ایمنی در حمل‌ و نقل هوایی را برپا کنیم که مقدمات این کار با شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

از سرگیری پرواز برخی ایرلاین‌های خارجی در ایران

وی درباره‌ درخواست ایرلاین‌هایی که سابق بر این به کشورمان پرواز داشتند و در حال حاضر ندارند، گفت: در دو هفته اخیر درخواست‌هایی از این شرکت‌های هواپیمایی برای پرواز به کشورمان داشتیم که این کار نیز تا پایان هفته جاری اجرا می‌شود.

معاون زیر راه و شهرسازی درباره‌ استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی گفت: چند روز گذشته در این زمینه با وزیر راه و شهرسازی جلسه داشتیم و قرار است تعاملاتی با بانک مرکزی صورت گیرد و تسهیلاتی که به صورت مقطعی به ما ارائه می‌دادند مجددا به این بخش اختصاص دهند که فکر می‌کنم با توجه به توافقات ژنو و تقاضای بالای جامعه برای حمل‌ و نقل زمینه برای این کار فراهم باشد.

وی گفت: ان‌شاءالله شاهد توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در این حوزه در سال‌های آتی خواهیم بود.

    نظرات