آسانسورهای مسکن مهر استاندارد نیستند

آسانسورهای مسکن مهر استاندارد نیستند

http://www.bananews.ir/مدیرکل استاندارد استان تهران آسانسورهای مسکن مهر را فاقد استاندارد خواند و گفت: براساس بازرسی انجام شده از ۱۵۰ آسانسور در چند منطقه از مسکن مهر پردیس، پرند و غیره مشخص شد که هیچیک از این آسانسورها استاندارد نیستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسلم بیات در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه استاندارد تهران به صورت خودجوش اقدام به بازرسی از آسانسورهای مسکن مهر کرده است، عنوان کرد: ما هر جا احساس خطر کنیم که ممکن است مردم آسیب ببینند اعلام می کنیم که در مورد آسانسورهای مسکن مهر نیز چنین وضعیتی وجود داشت.

وی با اشاره به اینکه در داخل شهرها سازنده مسکن تا زمانی که تائیدیه استاندارد آسانسور را دریافت نکند نمی تواند پایان کار را دریافت کند، افزود: در مورد آزمون ادواری آسانسور نیز مالک موظف است در موعد مقرر این کار را انجام دهد و در صورت فروش ساختمان این وظیفه به مالک بعدی منتقل می شود.

او در پاسخ به این سوال که چطور مسکن های مهر ساخته شده بدون تائید استاندارد آسانسور پایان کار دریافت کرده‌اند؟ عنوان کرد: عمده این آپارتمان‌ها در حال ساخت بوده و تحویل نشده‌اند به همین دلیل سازندگان مسکن مهر باید هرچه سریعتر نقایص موجود در آسانسورهای مسکن مهر را برطرف کنند. مسکن هایی نیز که واگذار شده این وظیفه بر عهده مالکان آنها است تا هرچه سریعتر نسبت به رفع نقص آسانسورهایشان اقدام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چه سازمانی به مسکن های مهر ساخته فاقد آسانسور استاندارد پایان کار داده است؟ گفت: در این مورد اطلاعی ندارم اما ما چون در مورد آسانسورهای مسکن مهر احساس خطر می کردیم نسبت به آزمون و بازرسی آنها اقدام کردیم.

    نظرات