سهم آورده متقاضیان مسکن مهر/ پروژه جدید برای خانه‌دار شدن در پردیس

سهم آورده متقاضیان مسکن مهر/ پروژه جدید برای خانه‌دار شدن در پردیس

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از تحویل همه واحدهای مسکن مهر این شهر تا دو سال و نیم آینده خبر داد و میزان موجودی متقاضیان برای تحویل واحد مسکونی در فازهای مختلف پردیس را اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی هدایت درباره ابهامات به جود آمده در پرداخت آورده متقاضیان و افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس توضیح داد.

وی با اشاره به تحویل همه واحدهای مسکن مهر پردیس تا ۲٫۵ سال آینده گفت: طبق وعده مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از شهر پردیس تحویل واحدهای مسکن مهر در فازهای جدید، از سال آینده شروع می‌شود و همه واحدها تا دو سال و نیم آینده تحویل داده می‌شود.

هدایت تاکید کرد: متقاضیانی که ثبت نام خود را زودتر انجام دادند یا آورده خود را تکمیل کرده‌اند برای انتخاب واحد دعوت شدند و زودتر واحدشان را تحویل می‌گیرند.

سامانه ثبت‌نام مسکن مهر پردیس بسته شده است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: سامانه ثبت‌نام مسکن مهر بسته شده است چراکه دیگر پروژه‌ای به پروژه‌های مسکن مهر موجود اضافه نخواهد شد و ظرفیت واحدهای مسکن مهر پردیس نیز تکمیل شده است.

برای تحویل هر فاز چه میزان واریز شود؟

وی درباره موجودی هر یک از متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: موجودی متقاضیان برای تحویل واحد مسکونی در فاز ۸ یا همان دره بهشت باید ۳۶۶ میلیون ریال باشد. همچنین موجود متقاضیان فاز ۱۱ یا همان واحدهای مسکونی کوزو برای انتخاب واحد باید ۲۵۴ میلیون ریال و برای فاز ۵ یا همان انجمن انبوه‌سازان باید ۳۰۰ میلیون ریال باشد.

 

هدایت افزود: ارقام اعلام شده باید در حساب متقاضیان باشد تا براساس اولویت‌بندی (تاریخ ثبت‌نام و زمان تکمیل موجودی اعلام شده) از این متقاضیان برای انتخاب واحد دعوت شود.

مدیر عامل شرکت عمران پردیس درباره آن دسته از متقاضیان مسکن مهر پردیس که مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داده‌اند و نام آنها در سامانه مسکن مهر شهر جدید پردیس موجود است اما یا به دلیل نقص پرونده یا به دلیل بسته بودن سامانه فرم (ج) و عدم تایید فرم (ج) آن‌ها پرونده‌شان برای افتتاح شماره حساب هنوز به بانک ارسال نشده و شماره حسابی برای واریز پول ندارند، گفت: از این به بعد هیچ پرونده فرم ج تایید نمی‌شود و در ضمن هیچ پرونده‌ ناقصی تکمیل نخواهد شد.

وی افزود: در نتیجه پرونده این افرادی که به آن اشاره شد، برای افتتاح حساب به بانک ارسال نمی‌شود و هیچ شماره حسابی برای آنها افتتاح نخواهد شد و از نظر این شرکت جزو حذفی‌های مسکن مهر محسوب می‌شوند.

هدایت اظهار کرد: با توجه به اینکه فرم ج این افراد بررسی نشده است، کسانی از این افراد که قبلا از تسهیلات دولتی استفاده نکرده‌اند، فرم ج آنها سبز می‌ماند و می‌توانند از دیگر تسهیلات دولتی استفاده کنند.

شیوه‌نامه جدید برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد در راه است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد: این شرکت منتظر ابلاغ شیوه‌نامه جدید برای ساخت مسکن اقشار کم درآمد از سوی وزارت راه و شهرسازی است که البته تا آنجا که می‌دانم این شیوه‌نامه در مرحله تدوین است و در صورت ابلاغ، کسانی که در این فهرست هستند در اولویت قرار خواهند گرفت.

هدایت در مورد مباحث مطرح شده مربوط به کیفیت واحدهای مسکن مهر و پایین‌تر بودن کیفیت ساخت مسکن مهر و مصالح به کار رفته در آن از استانداردهای معمول در ایران، اظهار کرد: کیفیت ساخت و ساز در شهر جدید پردیس به گونه‌ای است که در این شهر هم تیم‌های مشاوره و هم ناظران نظارت می‌کنند.

وی افزود: ناظران پروانه ساخت زیر نظر سازمان نظام مهندسی فعالیت می‌کنند و نظام مهندسی نیز نظارت دقیقی دارند و عملا نظارت و تایید کیفیت در پروژه‌های مسکن مهر نه در حوزه فعالیت شرکت عمران بلکه در اختیار نظام مهندسی است که باید به این موضوع اشاره شود که به پیمانکاران مربوطه بعد از تایید ناظران پروژه‌ها پول پرداخت می‌شود.

هدایت گفت: با این وجود و با توجه به حساسیتی که همواره مجموعه عمران شهر جدید پردیس در خصوص کیفیت ساخت و ساز مسکن مهر شهر جدید پردیس دارد، شرکت عمران یک تیم مشاوره برای نظارت عالیه مستقر کرده است.

به گفته وی وظیفه تیم مشاور شرکت عمران، کنترل مضاعف بر کیفیت ساخت و ساز و رعایت استانداردها در پروژه‌هاست تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند.

هدایت درباره وضعیت خدمات روبنایی واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: در حال حاضر کمبودهایی در خدمات روبنایی واحدهای مسکونی مهر پردیس داریم که طی زمان‌بندی مشخص، برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه انجام می‌شود.

وی افزود: در بودجه امسال سرمایه لازم برای احداث چندین مدرسه و چند مسجد برای سایت مسکن مهر پیش‌بینی شد و در حال حاضر نیز چند باب مدرسه، مسجد، کلانتری و همچنین ساختمان آتش نشانی در پروژه‌های مسکن مهرپردیس در حال ساخت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس آخرین وضعیت فاز ۹ این شهر را تشریح و اظهار کرد: تاریخ درج شده در قرارداد برخی از متقاضیان برای تحویل واحد، گذشته است اما همچنان زمان دقیقی در مورد زمان تحویل واحد متقاضیان اعلام نشده است.

وزارت نیرو به تعهدات خود در عمل نکرده است

وی افزود: عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها در این فاز پایان یافته اما هنوز تاسیسات زیربنایی و زیر ساخت‌های آن کامل نشده است.

به گفته هدایت موضوع نصب انشعابات، خدمات زیربنایی و زیرساخت‌های مرتبط در تعهد وزارت نیرو است که تاکنون ارگان‌های تابعه این وزارت خانه نتوانسته‌اند به تعهدات خود طبق برنامه زمان‌بندی عمل کنند اما شرکت عمران پیگیر تکمیل این مطالبات است.

تحویل خانه‌های مهر پردیس مشروط به تکمیل خدمات وزارت نیرو

وی افزود: امیدواریم وزارت نیرو سرعت عمل بیشتری به خرج دهد چرا که تا زمانی که این انشعابات توسط وزارت نیرو کامل نشود، شرکت عمران نیز واحدهای مسکونی این فاز را به متقاضیان آن تحویل نمی‌دهد.

هدایت درباره اجرای تعهدات پیمانکاران فاز ۹ پردیس نیز اظهار کرد: این پیمانکاران تعهداتی داشتند که از سوی این اداره در حال پیگیری است و به غیر از یکی از پیمانکاران، مابقی در اجرای تعهداتشان هستند.

وی درباره مسائل موجود در فاز ۳ این شهر مبنی بر اینکه برخی متقاضیان از پرداخت هزینه جداگانه برای پکیج ناراضی هستند در حالی که طبق مهری که در پایین قرارداد پیش‌فروش واحد درج شده، این موضوع در تعهد سازنده است، اظهار کرد: برخی متقاضیان در این مورد دچار اشتباه شدند در حالی که از ابتدا در قرارداد پرداخت هزینه پکیج خارج از مبلغ واریزی به بانک ذکر شده بود.

به گفته هدایت این موضوع در همان مهری که در پایین قرارداد پیش فروش واحد مسکونی زده شده نیز قید شده است.

    نظرات