ضرورت شفاف‌سازی تعرفه‌های ریلی

ضرورت شفاف‌سازی تعرفه‌های ریلی

http://www.bananews.ir/معاون پیشین راه‌آهن تاکید کرد: شفاف‌سازی تعرفه‌های راه‌آهن از مهم‌ترین ضرورت‌های این حوزه محسوب می‌شود چراکه از جمله عوامل مهم آن کاهش حمل‌ و نقل ریلی در بخش بار و مسافر است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یارمحمدی در حاشیه‌ چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی اظهار کرد: در بخش ریلی سوء‌مدیریت داریم و تا زمانی که دولت بخواهد در فعالیت بخش خصوصی دخالت کند برای توسعه‌ این بخش موانع خواهیم داشت که باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی با اشاره به پروژه‌های مختلفی که با دخالت دولت متوقف شده یا به تعویق افتاده است، گفت: اگر دولت به بخش خصوصی اجازه فعالیت دهد بخش ریلی درآمدزایی خوبی خواهد داشت.

یارمحمدی با بیان این‌که خصوصی سازی به عنوان مهم‌ترین گام برای پیشرفت حوزه ریلی باید مورد نظر قرار گیرد، تاکید کرد: زمانی که عضو هیات مدیره راه‌آهن بودم بارها به این موضوع تاکید کردم که بخش خصوصی باید اجازه مانور داشته باشد و دولت به عنوان بخش حاکمیتی نظارت کند اما به این موضوع توجه نشد و بخش خصوصی هر روز ضعیف‌تر از روز قبل شد که در پی آن سهم ما در منطقه روز‌به‌روز کاهش یافت.

مدیر عامل گروه توسعه ترابرریلی ایران با تاکید بر این‌که برای پیشرفت در بخش ریلی باید فعالیت‌ها را به بخش خصوصی سپرد، اظهار کرد: کاهش میزان حجم ترانزیت نیز از تبعات این موضوع بود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بخش ریلی شش درصد سهم جابجایی بار و هفت درصد سهم جابجایی مسافر را دارد، گفت: این میزان در برنامه ۱۸ درصد در بخش مسافر و ۳۰ درصد در بخش بار تعیین شده است که با شرایط فعلی خیلی فاصله دارد.

    نظرات