ساخت نرم‌فزار طراحی خطوط انتقال انرژی در کشور

ساخت نرم‌فزار طراحی خطوط انتقال انرژی در کشور

http://www.bananews.ir/محققان پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان موفق به طراحی و ساخت نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی (PTLD) شدند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این نرم افزار که توسط هسته مهندسی برق پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری و با تلاش امیر رشیدی، دانشجوی دکتری مهندسی برق و علیرضا بیات و سید مجتبی صدرپور از دانشجویان کارشناسی ارشد مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی و اجرا شده است، نقش بسزایی در تسهیل انجام محاسبات و طراحی خطوط انتقال برق دارد.

امیر رشیدی، عضو هسته مهندسی برق پژوهشکده دانشجویی شهید اعتباری بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان و طراح این نرم افزار با اشاره به ویژگی‌های نرم افزار طراحی شده در این پژوهشکده گفت: نرم افزار طراح خطوط انتقال انرژی یا «PTLD» که مخفف عبارت «Power Transmission Line Designer» است، همانند یک طراح و مشاور برای مهندسین شرکت برق قابل استفاده است و نیاز به حفظ یا همراهی روابط ، جداول و مراجع برای کارشناسان را برطرف می‌کند.

وی برخورداری از فایل exe و عدم نیاز به نصب، داشتن قفل نرم افزاری، سادگی بسیار بالا، کاربری ساده، حجم بسیار اندک و سهولت در انتقال، نصب و اجرای سریع را از دیگر ویژگی‌های خاص این نرم افزار عنوان کرد.

دانشجوی دکتری مهندسی برق دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این نرم افزار بر اساس ویژگی‌های ۱۱ دکل موجود در خطوط توزیع انتقال انرژی استان اصفهان طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: محاسبه تمام پارامترهای مورد نیاز برای طراحی خطوط انتقال و برخورداری از بانک اطلاعات تمام مشخصه‌های مربوط به هادی‌های مورد استفاده در این خطوط با امکان تغییر، ذخیره، حذف و یا اضافه از دیگر مزایای نرم افزار طراحی شده است.

رشیدی افزود: برای بهره برداری از این نرم افزار، نیاز به هیچ گونه نرم‌افزار جانبی دیگر بر روی رایانه نیست و نتایج خروجی نرم افزار نیز قابلیت دسترسی به صورت یک فایل متنی و یا پرینت را دارد.

وی در پایان اضافه کرد: نرم افزار طراحی خطوط انتقال انرژی (PTLD) در بازه زمانی یک ساله طراحی و ساخته شده و عیب یابی و ارتقای آن نیز در مدت زمان یک سال صورت گرفته است.

    نظرات