ذخایر سدهای خوزستان در حداقل میزان خود قرار دارند

ذخایر سدهای خوزستان در حداقل میزان خود قرار دارند

http://www.bananews.ir/معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به این‌که در حال حاضر در انتهای فصل پاییز و ابتدای فصل زمستان قرار داریم، ذخایر سدهای استان در حداقل میزان خود قرار دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فتح‌الله دهکردی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان‌کرد: میزان ذخایر سدهای استان از ابتدای سال تاکنون ۱۰ میلیارد و ۱۶۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته یک میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی افزود: حجم مخازن سد کارون بزرگ که شامل سدهای شهید عباس‌پور، کارون ۳، دز و گتوند علیا می‌باشد، به طور کلی ۸ میلیارد ۳۱۴ مترمکعب است که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته یک میلیارد و ۵۸ میلیون مترمکعب افزایش را نشان می‌دهد.

معاون حفاطت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان بیان‌کرد: میزان ذخایر سد کرخه با ۱۵۰ میلیون مترمکعب افزایش، هم‌اکنون یک میلیارد و ۲۸۷ میلیون مترمکعب و سد مارون با ۲۰۰ میلیون مترمکعب کاهش، هم‌اکنون ۴۸۲ میلیون مترمکعب است، همچنین ذخایر سد جره نیز با ۷۹ میلیون مترمکعب ذخیره مخزن، نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته ۸ میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.

دهکردی تصریح‌کرد: وضعیت ورودی سدهای استان در حال حاضر ۱۸۳ مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته ۱۲۵ مترمکعب در ثانیه کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۳۴ مترمکعب آب برای تامین مصارف کشاورزی در رودخانه‌های استان جاری است.

    نظرات