پروژه برق‌دار کردن مترو شیراز انجام شد

پروژه برق‌دار کردن مترو شیراز انجام شد

http://www.bananews.ir/مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری شهرداری شیراز گفت: مسیر فاز اول خط یک مترو شیراز، حدود ۱۰ و نیم کیلومتر است که خوشبختانه ۹٫۸ کیلومتر از آن برق‌دار شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فاطمه حکمت گفت: این مهم بعد از ماه‌ها تلاش مجموعه سازمان قطار شهری و همکاری خوب پیمانکاران و کارشناسان فنی اتفاق افتاده است.

وی گفت: عملیات تأمین، ترخیص، نصب، تست و راه‌اندازی پست‌های کشش و شبکه برق بالاسری فاز یک قطار شهری که از دیماه ۱۳۹۱ آغاز شده بود با همت و تلاش مضاعف تیم اجرائی در زمان‌بندی فشرده و در سه شیفت کاری و حتی روزهای تعطیل در مدت زمان ۱۰ ماه با موفقیت به اتمام رسید.

مدیر روابط عمومی قطار شهری شیراز گفت: عملیات تست گرم شبکه برق بالاسری فاز اول خط یک، با موفقیت انجام شده است.

حکمت با بیان اینکه اجرای این پروژه در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با اتمام پروژه برق‌رسانی یک قدم دیگر به بهره برداری از فاز اول خط یک مترو در شیراز نزدیک شده‌ایم.

به گزارش ایسنا، فاز اول خط یک قطار شهری شیراز حد فاصل میدان احسان در شمالغرب شیراز تا میدان نمازی در مرکز این کلان‌شهر را می‌پیماید. خط یک این پروژه تا میدان الله‌(ورودی فرودگاه شیراز) ادامه دارد که قرار است پس از تکمیل، بر اساس فازبندی طی مراحل بعدی، تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

براساس اعلام مدیر عامل سازمان قطار شهری شیراز، بخشی از واگن‌های خریداری شده قطار شهری شیراز هم‌اینک در گمرک بندرعباس است.

اسدالله حاجی‌زمانی گفته بود که پس از انتقال این واگن‌ها به شیراز و انجام تست‌های لازم، مترو شیراز تا پایان امسال در فاز اول از خط یک، به بهره‌برداری خواهد رسید.

    نظرات