پروژه ۵۶۰ میلیون دلاری کنیا برای توسعه فرودگاه پایتخت

پروژه ۵۶۰ میلیون دلاری کنیا برای توسعه فرودگاه پایتخت

http://www.bananews.ir/کنیا پروژه ۵۶۰ میلیون دلاری برای توسعه فرودگاه اصلی پایتخت را آغاز کرد که دومین پروژه زیرساخت بزرگ راه‌اندازی شده در یک هفته گذشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پایانه جدید پس از تکمیل شدن، ظرفیت پاسخگویی به ۲۰ میلیون مسافر را خواهد داشت که سه برابر میزان فعلی است.

فرودگاه بین المللی جومو کنیاتا که در دهه ۱۹۷۰ با ظرفیت جابجایی ۲٫۵ میلیون مسافر ساخته شده بود، حتی پیش از آتش سوزی ماه اوت به دشواری پاسخگوی بیش از شش میلیون مسافر در سال بود.

نخستین مرحله از ساخت پایانه جدید در سال ۲۰۱۶ به پایان خواهد رسید. همچنین طرح‌هایی برای ساخت یک باند دیگر در این فرودگاه در حال بررسی است.

دولت کنیا ۱۵ درصد از هزینه این پروژه را تامین می‌کند و باقی آن توسط کنسرسیومی از بانک‌های داخلی و خارجی فراهم خواهد شد. کار ساخت نیز توسط دو شرکت چینی انجام می‌شود.

شرکت هواپیمایی کنیا ایرویز کمبود ظرفیت این فرودگاه را عامل به تاخیر انداختن برنامه‌های توسعه خود اعلام کرده است.

این شرکت که بخشی از آن به ایرفرانس کی.ال.ام تعلق دارد، قصد دارد ناوگان خود را ظرف پنج سال آینده دو برابر کرده و به بیش از ۸۰ هواپیما برساند.

این کشور شرق آفریقا که ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد، پروژه‌های زیرساخت بزرگی را برای جبران چند دهه سرمایه ‌ذاری اندک که مانع رشد اقتصادی شده بود، آغاز کرده است تا تجارت را رونق داده و خود را به عنوان یک کانون تجاری منطقه ای مطرح کند.

بر اساس گزارش رویترز، کنیا هفته گذشته ساخت خط آهن جدیدی را آغاز کرد که بندر مومباسا را به اوگاندا، تانزانیا و رواندا متصل می‌کند.

    نظرات