رشد قیمت مسکن در انگلیس شتاب گرفت

رشد قیمت مسکن در انگلیس شتاب گرفت

http://www.bananews.ir/شاخص قیمت مسکن انگلیس در پی تصمیمات جدید دولت این کشور که تقاضا برای خرید را افزایش داد، در نوامبر به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) شاخص قیمت مسکن موسسه آر.آی.سی.اس از ۵۷ در اکتبر به ۵۸ واحد در نوامبر افزایش یافت که بالاترین سطح از ژوئن سال ۲۰۰۲ است. شاخص این موسسه از پیش بینی قیمت در سه ماه آینده نیز به ۵۹ واحد صعود کرد که بالاترین سطح در ۱۴ سال گذشته به شمار می‌رود.

بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته تصمیم گرفت به منظور کنترل رشد قیمت‌ها در بازار مسکن، به برنامه تشویقی بانک‌ها برای اعطای وام مسکن پایان دهد. این برنامه به همراه یک برنامه تشویقی دیگر، عامل افزایش تقاضا برای خرید عنوان شده اند.

قیمت مسکن در انگلیس حدود هفت درصد طی ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته که سریع‌ترین روند رشد در بیش از سه سال گذشته بوده و نگرانی‌ها را نسبت به خطر حباب و افزایش هزینه‌های زندگی در شرایطی که دستمزدها ثابت مانده، برانگیخته است.

طبق گزارش آر.آی.سی.اس، شرکت کنندگان در نظرسنجی این موسسه پیش بینی کردند قیمت‌های مسکن تا ۱۲ ماه آینده سه درصد افزایش خواهد یافت.

لندن با شاخص قیمت مسکن ۹۹ واحد در نوامبر، بزرگ‌ترین رشد منطقه ای را داشته است و همه ۱۰ منطقه مورد بررسی، برای دومین ماه پیاپی شاهد رشد قیمت بوده اند.

بر اساس گزارش رویترز، آر.آی.سی.اس با توجه به تداوم احیای اقتصادی انگلیس انتظار دارد شاخص انتظارات این موسسه از فروش مسکن به بالاترین رکورد از زمان آغاز جمع آوری آمار در سال ۱۹۹۸ برسد.

    نظرات