پایتخت هم صاحب کنارگذر می‌شود

پایتخت هم صاحب کنارگذر می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه‌ و‌ شهرسازی از آغاز عملیات ساخت آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در سال آینده خبر داد و گفت: احداث این آزادراه در کاهش ترافیک و آلودگی هوای تهران تاثیر بسزایی دارد و موجب تسهیل در رفت و آمد کریدور غرب به شرق خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نورزاد - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل - اظهار کرد: این آزادراه به طول ۱۵۶ کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج - قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع می‌کند و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی(ره) می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم - گرمسار پایان می‌یابد.

وی افزود: ساخت این کنارگذر یکی از مهمترین مطالبات پایتخت‌نشینان، رانندگان و مسافران کریدور غرب به شرق است که با توجه به پیچیدگی‌های آن تاکنون محقق نشده بود.

نورزاد گفت: احداث این آزادراه نقش موثری در کاهش بار ترافیکی کریدورهای شرقی - غربی خواهد داشت و دسترسی سریع و ایمن استان‌های شمالی و شمال غربی کشور به مرکز، شرق و جنوب کشور را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف از احداث این آزادراه را کاهش آلودگی شهر تهران و تسهیل رفت‌ و آمد در قسمت مرکزی پایتخت عنوان و اظهار کرد: رفع گره ترافیکی محدوده شهرهای تهران و کرج از مزایای ویژه احداث این آزادراه است.

وی گفت: این آزادراه با تعامل مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در آستانه اجرا قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است.

به گفته او این طرح در لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور دارای ردیف اجرایی است.

    نظرات