ممنوعیت فعالیت بانوان به عنوان مباشر و مشاور املاک

ممنوعیت فعالیت بانوان به عنوان مباشر و مشاور املاک

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران نسبت به نوع فعالیت بانوان در دفاتر مشاور املاک هشدار داد و گفت: مباشر و مشاور زن نباید در دفاتر مشاور املاک استخدام شوند که پیش‌تر هم اماکن بر این موضوع تاکید کرده بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به ممنوع بودن استخدام و فعالیت نیروی زن در دفاتر مشاور املاک به عنوان مشاور و مباشر املاک اظهار کرد: دفاتر مشاور املاک فقط می‌توانند منشی یا کارمند زن استخدام کنند.

عقبایی با بیان اینکه بانوان می‌توانند پروانه کسب برای راه‌اندازی دفاتر املاک دریافت کنند، افزود: در حال حاضر از ۱۲۰۰ مشاور املاک دارای پروانه کسب ۸۰۰ نفر زن پروانه کسب دارند.

وی در این زمینه به مشاوران املاک هشدار داد و گفت: زنان نمی‌توانند در دفاتر املاک مباشر یا مباشر باشند اما می‌توانند مباشر مرد داشته باشند و پروانه کسب دریافت کنند.

الزام قانونی پرداخت مالیات‌ها

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران نسبت به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از سوی مشاوران املاک گفت: با توجه به اینکه مقرر شده پایان تیرماه هر سال اظهارنامه مالیاتی پرداخت شود، مشاوران املاک نیز باید نسبت به پرداخت این مالیات‌ها اقدام کنند.

به گفته وی مشاوران املاک مشمول بند (ب) ماده ۹۵ قانون مالیات‌های مستقیم نیز باید مالیات شغل خود را پرداخت کنند که می‌توانند اظهارنامه‌های خود را طی چهار مرحله در سال ارائه کنند.

عقبایی با اشاره به نرخ کمیسیون مشاوران املاک تاکید کرد: در صورت اخذ نرخ کمیسیون از طرفین معامله بیش از نرخ مقرر، با مشاور متخلف برخورد می‌شود.

    نظرات