کمبود امکانات و نواقص جاده‌ها تشدیدکننده تلفات رانندگی

کمبود امکانات و نواقص جاده‌ها تشدیدکننده تلفات رانندگی

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری گفت: میزان زیادی از تلفات رانندگی به دلیل حریق بعد از وقوع تصادف است؛ بنابراین ایجاد ایستگاه‌های آتش نشانی در جاده‌ها ضروری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل اینکه ایستگاه‌های آتش‌نشانی در جاده‌ها نداریم پس از وقوع تصادف و ایجاد حریق تا رساندن مصدومان به بیمارستان با تلفات مواجه می‌شویم.

وی با بیان این‌که در برخی مواقع به دلیل ترافیک، مصدومان به موقع به بیمارستان منتقل نمی‌شوند، افزود: باید در جاده‌ها به ویژه مسیرهای پر تردد، هلی‌کوپترهایی وجود داشته باشند تا اقدامات اورژانسی را به سرعت انجام دهند.

عامری با بیان این‌که معمولا اتوبوس‌هایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند خود مالک هستند، گفت: رانندگان همیشه دقت کامل را در رانندگی می‌کنند چون در زمان بروز سانحه اولین کسی که دچار خسارت و ضربه می‌شود مالک ناوگان است.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافری ادامه داد: جاد‌ه‌های نامناسب و غیر استاندارد، گاردیل‌ها و آسفالت‌های نامرغوب یا شرایط جوی از مواردی است که در بروز سانحه موثر است.

وی با بیان این‌که متوسط سن اتوبوس حدود ۱۲ سال است، اظهار کرد: تسهیلات لازم به این بخش اختصاص داده نمی‌شود؛ پرداخت یارانه به بخش حمل و نقل، تسهیلات قرض الحسنه و حذف گمرکی ورود ناوگان از جمله مواردی بود که علیرغم دادن وعده‌های بسیار، اجرایی نشد.

    نظرات