خانه دار شدن ۳۱۰ هزار نفر از طریق فرابورس

خانه دار شدن ۳۱۰ هزار نفر از طریق فرابورس

http://www.bananews.ir/آمارهای موجود از معاملات اوراق تسهیلات مسکن نشان می‌دهد که فرابورس نقش مهمی در خانه دار شدن مردم داشته و تاکنون ۳۱۰ هزار نفر از طریق خرید اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس خانه دار شده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاملات اوراق تسهیلات مسکن از نیمه‌دوم سال ۱۳۸۹در فرابورس و با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و از آن زمان تاکنون ۲۰ میلیون و ۵۵۵ هزار برگه اوراق تسهیلات مسکن به ارزش ۱۱هزار و ۷۷۱میلیارد ریال در فرابورس داد و ستد شد و تاکنون ۳۱۰هزار نفر برگه‌های خریداری شده را به وام تبدیل کرده‌اند.

طبق آمارهای موجود نخستین برگه اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس ۷۲هزار و ۵۰۰ تومان مبادله شده ولی قیمت این اوراق به مرور زمان واقعی شده و در حال حاضر به ۳۸ هزار تومان رسیده است و تاکنون ۱۲میلیون و ۳۳۶ هزار برگه از این اوراق به وام تبدیل شده است.

بر اساس آمارهای موجود تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام اوراق تسهیلات مسکن از طریق فرابورس خریداری شده و به همین میزان تأمین مالی برای خرید خانه از طریق فرابورس صورت گرفته است.

اوراق تسهیلات مسکن یا وام مسکن برگه‌های ۵۰۰ هزار تومانی است که افراد برای خرید خانه از آن استفاده کرده و با خرید ۴۰برگه ۵۰۰هزار تومانی و ارائه آنها به بانک مسکن می توانند ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

    نظرات