نخستین افزایش قیمت املاک اسپانیا در ۳ سال گذشته

نخستین افزایش قیمت املاک اسپانیا در ۳ سال گذشته

http://www.bananews.ir/قیمت املاک اسپانیا بر مبنای سه ماهه در فاصله ژوییه تا سپتامبر رشد کرد که نخستین افزایش در بیش از سه سال گذشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حباب بازار املاک اسپانیا بیش از پنج سال قبل شکست و رکود اقتصادی را بوجود آورد که ۲۶ درصد از نیروی کار این کشور را بیکار و دولت را ناچار کرد ۴۱ میلیارد یورو کمک از شرکای منطقه یوروی خود برای نجات بانک‌هایش دریافت کند.

قیمت‌های املاک نوساز و قدیمی در اسپانیا که از اواسط سال ۲۰۰۷ به این سو حدود ۳۷ درصد کاهش داشت، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه دوم ۰٫۷ درصد افزایش یافت.

طبق گزارش موسسه ملی آمار اسپانیا، قیمت املاک بر مبنای سالانه ۷٫۹ درصد کاهش یافت که کمترین کاهش از پایان سال ۲۰۱۱ به این سو بود.

این آمار جدیدترین نشانه از پایان رکود در اسپانیا است. اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم اندکی رشد کرد و از رکود دو ساله خارج شد.

با این وجود انتظار می‌رود هر گونه احیایی اندک باشد.

فروپاشی حباب املاک در اسپانیا و ورشکستگی شرکت‌های ساخت و ساز موجب شده صدها هزار خانه جدید خالی در این کشور وجود داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، بانک‌های اسپانیایی در اوج دوران رونق بازار املاک در اوایل سال ۲۰۰۷، به طور متوسط روزانه شش هزار وام مسکن اعطا می‌کردند. این رقم تا سپتامبر سال جاری میلادی به کمتر از ۸۰۰ وام مسکن در روز کاهش یافت.

    نظرات