کیفیت در اولویت ساختار شهری قرار گیرد

کیفیت در اولویت ساختار شهری قرار گیرد

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: کیفیت ساخت و سازهای شهری باید بیشتر از کمیت مورد توجه مسوولان شهری قرار بگیرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی عصر روز گذشته، در جلسه شورای حمل و نقل استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد،گفت: در طول سال های اخیر شاهد رشد فزاینده جمعیتی در استان البرز و شهر کرج بوده‌ایم و افزایش رقم چهاردرصدی جمعیت برای این استان بسیار بالا است.

وی افزود: در سفرهایی که به استان البرز داشتم همواره دو نقیصه عدم یکپارچگی در ساختار شهری و کیفیت نازل محله‌ها بیش از هر عاملی به چشم می آمد.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر یکپارچگی ساختار شهری گفت: کیفیت همواره بیش از کمیت در ساخت و سازهای شهری باید مد نظر قرار بگیرد.

آخوندی همچنین از ورودی‌های نامناسب شهر کرج سخن به میان آورد و گفت: ورودی های شهر کرج نیز نامناسب طراحی شده است به نحوی که روزانه و عصرگاه با پایان ساعت اداری شاهد خیل بیشماری از خودروهایی است که در مبادی ورودی مدت زمان طولانی به انتظار باز شدن مسیر هستند از این رو اصلاح ورودی‌های شهر کرج نیز با همکاری معاونت هماهنگی امور عمرانی و راه و شهرسازی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان به ایجاد انضباط شهری در کرج اشاره کرد و گفت: با وجود صنایع متعددی که در این استان مستقر شده اند به نظرمی رسد که با پرداخت سهم صنایع به شهرداری‌ها در بحث درآمدی مشکلی وجود نداشته باشد و در پیگیری طرح تفضیلی و تأمین مالی با گشاده دستی عمل شود.

لازم به ذکر است ضرورت بازنگری در طرح جامع تفضیلی شهر کرج و رسیدگی به کمبود امکانات در شهرک‌های اطراف استان البرز، مدیریت ترافیکی شهر کرج، از دیگر تأکیدات وزیر راه و شهرسازی در جمع مسئولان شهری، راهداران و مدیران حمل و پایانه‌های استان البرز بود.

    نظرات