سد‌های تهران ۲۲۵ میلیون مترمکعب ذخیره کم دارند

سد‌های تهران ۲۲۵ میلیون مترمکعب ذخیره کم دارند

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به این‌که به دلیل برودت هوا رودخانه‌های یخ‌زده‌اند، گفت: میزان بارش‌ها مشابه حجم بارندگی در سال آبی گذشته در زمان مشابه است اما کسری مخزن ۲۲۵ میلیون متر‌مکعبی ذخائر هم‌چنان پا برجاست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو ارتقایی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به این‌که برف باریده شده معمولا در اسفند‌ماه و فروردین‌ماه آب می‌شود و آورد روان‌ آب را افزایش می‌دهد، گفت: این پدیده خود مانند یک سد عمل و به تامین آب کمک می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که در حال حاضر میزان ذوب برف نسبت به وضعیت هوا کم است، گفت: اکنون مساله‌ی کسری مخازن سد‌ها مطرح است که امیدواریم جبران شود.

*** بررسی منطقه خجیر

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در مورد بررسی ساخت‌وساز‌ها در بستر رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر منطقه خجیر را در دست بررسی داریم و اقدامات لازم برای تخریب ساختمان‌هایی که درون بستر رودخانه هستند انجام می‌شود.

ارتقایی در پایان خاطر نشان کرد: برای تخریب ساخت‌وساز‌های واقع‌شده در بستر رودخان با نیروی انتظامی هماهنگی‌های لازم انجام شود؛ در حال حاضر برای تخریب احکام صادر شده و هماهنگی‌های بعدی را پیگیری می‌کنیم.

    نظرات