طرح تعرفه هوشمند آب از سال آینده اجرا می شود

طرح تعرفه هوشمند آب از سال آینده اجرا می شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از اجرای طرح تعرفه هوشمند آب از سال آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا جانباز در گفت و گو با ایسنا افزود: در حال حاضر در کشور آب شرب شهرها و روستاها از فواصل دور منتقل می‌شود چرا که اضافه برداشت های آب از منابع سطحی موجب مشکلات کمی و کیفی در منابع محلی آب شده است.

وی با بیان اینکه ناگزیر هستیم تا اجرای طرح های طولانی انتقال آب را در دستور کار وزارت نیرو قرار دهیم، ادامه داد: این روند موجب افزایش هزینه ها می شود به طوری که در حال حاضر قیمت تمام شده توزیع آب شرب در شهرها ۷۰۰ تومان است که ۲۰۰ تومان هم هزینه تامین بر آن تحمیل می شود.

جانباز اعلام کرد: قیمت تمام شده آب ۹۰۰ تومان بوده ولی متوسط فروش آب شرب در بخش خانگی شهری ۲۸۰ تومان است که پس از کسر هزینه های سازمان هدفمندی به ۱۸۰ تومان می رسد.

وی تصریح کرد: مبلغ یاقیمانده برای تعمیر، نگهداری و خدمات رسانی به مشترکان به شرکتهای آب و فاضلاب تعلق می گیرد. هم اکنون در پاسخگویی به مشترکان، هزینه های تعمیر، نگهداری و توسعه تاسیسات با مشکل روبرو هستیم.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه هوشمندسازی تعرفه های آب را باید در دولت و مجلس دنبال کنیم، افزود: باید به سمت و سویی برویم که مشترکان پرمصرف بهای بیشتری، حداقل بهایی معادل قیمت تمام شده برای آب مصرفی پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با این تعرفه ها به دنبال افزایش قیمت آب و گران کردن آن نیستیم بلکه باید با در نظر گرفتن طبقات مختلف مصرف بهای واقعی آب را از مشترکان پر مصرف دریافت کنیم.

جانباز با اشاره به اینکه با یک تدبیر مناسب این طرح اجرایی خواهد شد، اعلام کرد: در حال طراحی این تعرفه ها هستیم، هنوز وزارت نیرو تصمیمی در این باره اتخاذ نکرده است اما آمادگی افزایش قیمت را داریم چراکه مجوز افزایش قیمت از مجلس گرفته شده است.

    نظرات