رمزگشایی از جایگزین‌های مسکن‌مهر

رمزگشایی از جایگزین‌های مسکن‌مهر

http://www.bananews.ir/بنانیوز- در شماره جدید ضمیمه آخرهفته دنیای‌اقتصاد که امروز به همراه روزنامه منتشر شده، گزینه‌های روی میز دولت برای طرح‌های جایگزین مسکن‌مهر در قالب یک پرونده بررسی شده است.
در این پرونده که حاوی گفت‌وگوها و آثاری از مشاور مالی وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، موسس شهرهای جدید و کارشناسان دیگر است، مطالبی درباره سند طرح جامع مسکن و بخش‌های مهم این سند که قرار است توسط وزارت راه‌وشهرسازی بعد از به‌روزرسانی، به عنوان برنامه‌های جدید به اجرا دربیاید، انتشار پیدا کرده و در عین حال پیشنهادهای کارشناسان درباره میزان مطلوب وام خرید و ساخت مسکن و همچنین تیراژ موردنیاز برای احداث مسکن‌اجتماعی نیز ارائه شده است.
همچنین برای اولین‌بار با استناد به نسبت خانوارها در دهک‌های ۱۰گانه و آمار رشد خانوار جدید در کشور، نیاز بازار مسکن در سال۹۳ نیز محاسبه شده است.
این پرونده می‌کوشد مسیر دو ماه آتی کارشناسانی را که از طرف وزارت راه‌وشهرسازی ماموریت پیدا کرده‌اند سند طرح جامع مسکن را بازنگری کرده و برنامه‌های جدید را طراحی کنند، هموار کند و خلاصه‌ای از اقداماتی را که باید در ۴سال آینده توسط دولت انجام شود را یادآوری کند.

    نظرات