دومین نمایشگاه بین المللی دریایی در تهران برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه بین المللی دریایی در تهران برگزار می‌شود

http://www.bananews.ir/دومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در دومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران که با حضور و مشارکت ده ها شرکت داخلی و خارجی از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزاری می شود، جدیدترین پیشرفت ها، فناوری ها و دستاوردها صنایع و خدمات دریایی داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

در این نمایشگاه که تاکنون حضور هشت کشور نهایی شده است، صنایع بزرگ کشتیرانی و کشتی سازی ، صنایع فراساحل ، نفت و گاز ، خدمات دریائی و بندری ، امور نظامی و دفاعی ، اقیانوس شناسی و هواشناسی ، خدمات لجستیک دریایی ، خدمات مخابرات ، برق و الکترونیک دریایی ، صنایع شیلات ، آبزی پروری ، غذاهای دریائی، ماهیان زیستی ، دستاوردهای محیط زیست دریائی، صنایع دستی دریایی ، تجهیزات بنادر ، ورزشهای آبی،تجهیزات غواصی، شنا ، موج سواری و ماهیگیری و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی نهادها ، دانشگاهها ، انجمن ها و اتحادیه ها ، ارائه می شود.

دومین نمایشگاه بین المللی دریایی ایران ، یکی از نمایشگاههای منحصربه فرد دریایی در کشور و حوزه خلیج فارس محسوب می شود که در آن وزارت خانه ها ، سازمانها، شرکت ها و نهادهای دولتی و خصوصی داخلی و خارجی ، جدیدترین و نوین ترین تجهیزات و فناوری ها و همچنین خدمات مختلف دریائی را ، ارائه می کنند.

معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران ، گسترش فرهنگ دریایی ، ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی ، ارتقاء دانش حوزه های مرتبط دریایی، بهره گیری از ابزارهای مدرن برای حوزه دریا و دریانوردی،ایجاد زمینه تبادل نظر موضوعات دریائی و دریانوردی ، معرفی تفریحات و ورزش های دریائی،معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی و تکنولوژی های نوین دریایی، معرفی حوزه های سرمایه گذاری در حوزه بندر، شیلات و مناطق آزاد تجاری ،معرفی اماکن تفریحی آبی کشور و تاکید بر استفاده از آبزیان خوراکی دریائی ،برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی دریائی ایران است.

برگزاری یک همایش و سه کارگاه تخصصی در زمینه های مختلف صنعت دریائی و همچنین ارائه خدمات مختلف تورهای ساحلی و دریایی و مسابقات گوناگون مربوط به حوزه دریا، برخی از برنامه های جانب دومین نمایشگاه بین المللی دریائی جمهوری اسلامی ایران است.

معرفی توانمندی ها و دستاوردهای دریایی جمهوری اسلامی ایران ، گسترش فرهنگ دریایی ، ترویج نگرش تخصصی و علمی به صنعت دریایی و دریانوردی ، ارتقای دانش حوزه های مرتبط دریایی، بهره گیری از ابزارهای مدرن برای حوزه دریا و دریانوردی،ایجاد زمینه تبادل نظر موضوعات دریایی و دریانوردی ، معرفی تفریحات و ورزش های دریایی، معرفی دستاوردهای علمی پژوهشی و تکنولوژی های نوین دریایی، معرفی حوزه های سرمایه گذاری در حوزه بندر، شیلات و مناطق آزاد تجاری ،معرفی اماکن تفریحی آبی کشور و تاکید بر استفاده از آبزیان خوراکی دریائی ،برخی از اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی دریائی ایران است.

سید علی استیری، عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران به نقش مهم برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت:برگزاری چنین نمایشگاهایی می تواند موجب توجه ، توسعه و گسترش صنعت دریائی کشور که صنعتی زیربنائی محسوب می شود ، گردد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با داشتن سواحل وسیع و قرار داشتن در مهمترین منطقه دریانوردی جهان ( خلیج فارس و دریای عمان) و همچنین بزرگترین دریاچه جهان ( دریای خزر) با تاریخ چند هزار ساله دریانوردی و با پتانسیل های فراوان در زمینه های توسعه امور دریایی و دریانوردی؛یکی از کشور های منحصر به فرد منطقه محسوب می شود.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: وجود ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل دریایی، ۲۰۰ بندر بزرگ و کوچک تجاری، نفتی، صیادی و مسافری و همچنین دارا بودن بزرگترین ناوگان تجارت فله ای در منطقه و چهارمین ناوگان نفتی در جهان، کشور ما را در موقعیت ویژه ای قرار داده است. لذا بدیهی است که ایران از ظرفیتهای ممتازی از قبیل فعالیتهای بندری و لجستیکی، دریانوردی، کشتی سازی، صنایع ساحلی و فراساحلی، نفت و گاز، شیلات، گردشگری و ایمنی جهت توسعه دریایی برخوردار است.

دومین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با همکاری و مشارکت دبیرخانه هماهنگی ارگان های دریایی کشور ، سازمان بنادر و دریانوردی ( مرجع دریایی کشور) ، شورای عالی صنایع دریایی و انجمن توسعه دریا محور برگزار می شود.

    نظرات