راه‌اندازی خط آهن برقی تهران-مشهد تا پایان کار دولت یازدهم

راه‌اندازی خط آهن برقی تهران-مشهد تا پایان کار دولت یازدهم

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه تاکنون سرمایه گذاری برای برقی کردن سایر مسیرهای راه‌آهن اعلام آمادگی نکرده است، گفت: تا پایان کار این دولت، قطار برقی تهران - مشهد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر اجرایی می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن پورسید آقایی در گفتگو با مهر در خصوص پروژه‌های برقی کردن خطوط راه آهن اظهار داشت: در حال حاضر فقط برقی کردن مسیر تهران - مشهد در دستور کار راه آهن قرار دارد و به دنبال این هستیم که از منابع فاینانس برای این پروژه بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه هنوز این پروژه شروع نشده است، اظهار داشت: اتمام پروژه بستگی به تامین منابع دارد اما پیش بینی می کنیم که حداکثر تا اواسط سال آینده قراداد فاینانس عملیاتی شده و کار اجرایی شروع شود که از زمان شروع سه سال طول می کشد که کار به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: امیدواریم تا پایان کار این دولت، قطار تهران - مشهد برقی با سرعت ۲۰۰ کیلومتر را اجرایی کنیم که تاثیر زیادی بر افزایش کیفیت و سرعت خدمات‌دهی دراین مسیر دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص سایر پروژه های راه آهن برای برقی کردن خطوط، اظهار داشت: بستگی به جذب سرمایه گذار در دیگر پروژه‌ها دارد اما تاکنون سرمایه گذاری برای مسیرهای دیگر اعلام آمادگی نکرده است.

پورسید آقایی با اشاره به اجرای کنترل و سیگنالینگ( ATS) در مسیر تهران - مشهد، بیان کرد: در حال حاضر بخش اول این طرح در مسیر تهران - مشهد آماده افتتاح است که قابل تنظیم بر روی سرعت های متفاوت خواهد بود.

    نظرات