لایحه بازنگری مالیات بر خانه‌های خالی به مجلس می‌رود

لایحه بازنگری مالیات بر خانه‌های خالی به مجلس می‌رود

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه به دنبال قانع کردن ستاد اقتصادی دولت هستیم تا بتوانم برنامه‌های خود در حوزه بازار مسکن همچون راه‌اندازی بازار رهن ثانویه را پیاده کنم، گفت: بازار مالی مسکن در حال طراحی است و بازنگری مالیات بر خانه‌های خالی را تقدیم مجلس خواهیم کرد، ضمن اینکه طراحی موجود قطعات ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال، مشکلات فنی دارد و جاده چالوس را می‌‎بند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، عباس آخوندی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ممنوعیت خرید و فروش مسکن مهر بازار سیاه درست می کند، گفت: خرید و فروش مسکن مهر را عملیاتی خواهیم کرد، ضمن اینکه ‌اعتقادی به محدودسازی برای خرید مسکن در این حوزه نداریم.

وی با بیان اینکه با بازار سفته زمین و مسکن باید از طریق مالیات مبارزه شود، اظهارداشت: بازار مالی مسکن در حال طراحی است و بازنگری مالیات بر خانه های خالی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

آخوندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که یک جریان پس انداز تسهیلات راه اندازی کنیم، گفت: رونق مسکن دریچه ای برای خارج شدن از رکود تورمی است.

ستاد اقتصادی دولت را قانع کنم برنامه‌های مسکنی را اجرا می‌کنم

وزیر راه و شهرسازی، راه اندازی بازار رهن ثانویه در حوزه بازار مسکن را یکی دیگر از برنامه های این وزارتخانه برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا ستاد اقتصادی دولت را در این زمینه قانع کند.

وی بر فعال شدن سیاست‌های اقتصادی تاکید و تصریح کرد: باید از وابستگی به نفت خارج شویم و اقتصادمان را به دور از نفت پویا کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بودجه یک بخش کوچکی از اقتصاد کشور را فعال می کند که این ضرر دارد و ما باید به دنبال سیاست های اقتصادی بهتری باشیم.

وی در ادامه در خصوص حوزه شهرسازی براجرای قانون تاکیدکرد و افزود:‌ در این زمینه وضع شهرهای بزرگ مناسب نیست. باید یک انضباط شهری را در شهرها ایجاد کنیم.

آخوندی در ادامه در خصوص طرح انتقال پایتخت گفت: پیش داوری در این زمینه زود است و ما نیز گروهی را در این خصوص مسئول تحقیق و مطالعه کرده ایم.

مهر

    نظرات