۹۷ درصد جمعیت روستایی همدان گاز دارند

۹۷ درصد جمعیت روستایی همدان گاز دارند

http://www.bananews.ir/فرماندار همدان از برخورداری ۹۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز خبر داد.

به گزارش بنانیوز، «حسن قهرمانی‌مطلق» در گفت‌وگو با ایسنا افزود: شهرستان همدان ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این میزان ۵۷۵ هزار نفر معادل ۸۲ درصد را جمعیت شهری و بقیه را روستائیان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه همه‌ی جمعیت شهری از گاز برخوردارند، گفت: شهرستان همدان ۱۰۷ روستا دارد که از این تعداد ۷۷ روستا گاز دارند و عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا در حال انجام است، هم‌چنین ۱۶ روستا نیز در برنامه گازرسانی قرار دارند.

قهرمانی‌مطلق با بیان اینکه دو روستا خالی از سکنه هستند، یادآور شد: هم‌اکنون ۹۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای کم جمعیت پرهزینه است، افزود: برای گازرسانی به هر واحد روستایی و رساندن گاز به علمک پنج میلیون تومان نیاز است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نفت سفید به میزان کافی در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد و هیچ مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش مصرف گاز نسبت به پارسال هیچ افت فشاری در سطح شهرستان نداشته‌ایم. هم‌چنین در صورت افت فشار گاز اولویت گازرسانی به ترتیب با واحدهای مسکونی، کشاورزی و صنعتی است.

    نظرات