انعقاد قرارداد ۴۲ پروژه‌ مطالعاتی در سطح مناطق تهران

انعقاد قرارداد ۴۲ پروژه‌ مطالعاتی در سطح مناطق تهران

http://www.bananews.ir/رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از انعقاد قرار داد ۴۲ پروژه مطالعاتی کوچک و متوسط مقیاس با مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در سال جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز ؛ بابک نگاهداری با بیان این مطلب گفت: بر اساس برنامه زمانبندی پیش بینی شده، قرارداد ۴۲ پروژه مطالعاتی کوچک و متوسط مقیاس با مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران منعقد شده است و تاکنون بیش از ۶۰ درصد از این پروژه ها به پیشرفت رسیده است.

وی افزود: پروژه‌های مطالعاتی مناطق بنا به ضرورت و با پیشنهاد آنان برای حل مشکلات و مسائل جاری منطقه تعریف شده است و حداکثر تا پایان سال ۹۲ به اتمام خواهد رسید و نتایج آن در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: پروژه های پژوهشی کوچک و متوسط مقیاس کاملاً کاربردی بوده و در کوتاه مدت اثرات مطلوبی در مناطق ایجاد خواهد کرد.

نگاهداری تصریح کرد: بهره‌بردار اصلی نتایج و دستاوردهای این پروژه ها مناطق هستند و این در حالی است که خروجی‌های این مطالعات برای تمامی واحدهای دیگر شهرداری تهران نیز قابل استفاده و بهره‌برداری است.

نگاهداری با اشاره به همکاری معاونان برنامه‌ریزی و توسعه شهری و مسئولان تحقیق و توسعه مناطق گفت: روند فعالیت‌های پژوهشی مناطق در خصوص مسائل و مشکلات جاری از انسجام بیشتری برخوردار گشته است و توجه به امر پژوهش و مطالعه قبل از اجرای پروژه‌های اجرایی، مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و چشم انداز همکاری مناطق با مرکز مطالعات بسیار مطلوب و کاربردی ارزیابی می‌شود.

وی افزود: تاکید بر کاربست اقدامات پژوهشی، تمرکز بر توسعه یافته‌های مطالعاتی و تاکید بر کیفیت فرآیندها و نتایج بر اساس دستورالعمل‌ها و قواعد، از جمله سیاست‌های اجرایی است که در راستای راهبردهای مصوب مطالعه و پژوهش در شهرداری تهران توسط مرکز مطالعات تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: اولویت دادن به پژوهش‌های کاربردی و مساله محور در دستور کار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران قرار دارد و مدیریت بهینه، حفظ پویایی و ارتقاء نوآوری هر سازمان نیازمند تجزیه و تحلیل صحیح محیط و انتخاب اهداف و راهبردها می‌باشد که این مهم فارغ از مطالعه، پژوهش و تدبیر در امور امکان‌پذیر نیست.

نگاهداری اظهار کرد: در چند سال گذشته، تلاش شده است که پژوهش‌های کاربردی و مساله محور در دستور کار مرکز مطالعات باشد، به ویژه در حوزه مناطق ۲۲ گانه که به دلیل نزدیکی مطالعه و اجرا، می‌توان اثرات اجرایی چنین رویکردی را آشکارا مشاهده کرد .

    نظرات