دولت؛ بدهکار ۸۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری تهران

دولت؛ بدهکار ۸۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری تهران

http://www.bananews.ir/معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان‌های دولتی به شهرداری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان فقط در بخش عوارض شهری بدهی دارند، گفت: این آمادگی را داریم تا در صورتی که نقدینگی دولت کم باشد، این بدهی‌ها به صورت املاک یا شرکت‌های دولتی که فروخته می‌شود به صورت تهاتری در اختیار شهرداری قرار گیرد.
به گزارش بنانیوز ، حسین محمد پورزرندی معاون شهردار تهران اظهار کرد: مجموع عوارض نوسازی، بهای پسماند و کسب و پیشه ۳۰۰ میلیارد تومان است و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز مطالبه‌ای است که شهرداری از گذشته از شهروندان دارد.
او افزود: همه ساله با تشویق‌هایی که در نظر گرفته می‌شود ۳۰ تا ۴۰ درصدتا پایان سال وصول می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم امسال این میزان به ۵۰ درصد برسد.
پورزرندی با بیان اینکه هیچ ضمانت اجرایی قانونی برای دریافت این عوارض از سوی شهرداری وجود ندارد، گفت: از سال ۶۱ لایحه درآمدهای پایدار از سوی دولت باید به مجلس می‌رفت، اما تا کنون این امر محقق نشده که امیدواریم در دولت تدبیر و امید این مهم به نتیجه برسد.
به گزارش روابط عمومی معاونت مالی اداری شهرداری تهران،او با اشاره به میزان بدهی‌های سازمان‌های دولتی به شهرداری درخصوص عوارض شهری گفت: سازمان‌های دولتی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به شهرداری در بخش عوارض نوسازی و ساخت‌وساز بدهی دارند، اما شهرداری در این زمینه به دلیل این که برای شهروندان مشکلاتی ایجاد می‌شود، برخورد نمی‌کند که نمونه آن بدهی است که فرودگاه مهرآباد به شهرداری دارد. پورزرندی با بیان اینکه شرایط مالی دولت را درک می‌کنیم، اما امیدواریم در دولت فعلی قدم‌هایی در این خصوص برداشته شود، تصریح کرد: سال به سال درآمد شهرداری از ساخت‌وساز شهری کم می‌شود که برای جایگزینی آن یا باید کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم یا منابع جدید تعریف شود که این امکان نیز وجود دارد.

    نظرات