دو وام جدید برای مسکن

دو وام جدید برای مسکن

http://www.bananews.ir/شورای پول و اعتبار عصر دیروز مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی درباره افزایش وام مسکن را به تصویب نهایی رساند. بانک مرکزی با اشاره به مصوبه نهایی اعلام کرد: سقف وام ساخت مسکن ۳۵ میلیون تومان و سقف وام تعمیرات نیز به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین وام خرید به دو شکل پرداخت می‌شود که در مدل اول ۳۵ میلیون تومان تسهیلات به همه متقاضیان ارائه می‌شود و در مدل دوم برای زوج هایی که تاریخ عقد آنها بعد از ۱۷ دی ۹۲ باشد، به هریک از زوجین ۲۵ میلیون تومان وام خرید تعلق می‌گیرد.

 شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن را به ۳۵ میلیون تومان افزایش داد.
به گزارش بنانیوز ؛ شورای پول و اعتبار در جلسه روز گذشته پس از بررسی نظرات کارشناسان مختلف سرانجام سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن را به مبلغ ۳۵ میلیون تومان افزایش داد. طبق مصوبه این شورا ارائه این تسهیلات صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم خواهد بود.
جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار یک خبر خوش نیز برای زوج‌های جوان داشت.
بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار و در راستای کمک به تامین مسکن زوج‌های جوان، هریک از زوجین که تاریخ عقد آنها از ۱۷ دی ماه سال جاری (روز گذشته) به بعد باشد می‌توانند از تسهیلات خرید مسکن تا سقف ۲۵ میلیون تومان (جمعا ۵۰ میلیون تومان) بر روی یک واحد مسکونی بهره‌مند شوند.
البته براساس این تصمیم هر زوج برای دریافت جمعا ۵۰ میلیون تومان فقط به یک واحد مسکونی به عنوان وثیقه وام نیاز دارند.
البته بانک مسکن نیز موظف شده است متون قرارداد اعطای این تسهیلات را به‌گونه‌ای تنظیم کند که وصول مطالبات بانک در مراحل قضایی و اجرایی با مشکل مواجه نشده و در عمل موجبات افزایش مطالبات معوق بانک را فراهم نسازد.
بخش دیگری از مصوبات جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار به تسهیلات جعاله و تعمیر و تکمیل واحد مسکونی مربوط می‌شود.
بر این اساس اعطای تسهیلات جعاله تعمیر و تکمیل واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا سقف مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی مجاز است.
علاوه بر این، دوره بازپرداخت حداکثر تا ۱۲ سال تعیین و کمتر از آن با توافق بانک و مشتری میسر خواهد بود.
همچنین شورای پول و اعتبار مصوب کرده است که از تاریخ ابلاغ این مصوبه، جهت حصول اطمینان از تعادل منابع و مصارف، بانک مسکن موظف است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد منابع و مصارف حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کند.

    نظرات