درخواست جامعه مهندسان ایران از دولت

درخواست جامعه مهندسان ایران از دولت

http://www.bananews.ir/بدهکاری دولت به شرکت‌های مهندسی مشاور بخش خصوصی، اکثر این شرکت‌ها را در معرض تعطیلی قرار داده است.

به گزارش بنانیوز ؛رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران از دولت می‌خواهد با توجه به اینکه طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های مهندسی مشاور بخش خصوصی نسبت به بدهکاری‌های دولت رقم ناچیزی است و به سهولت می‌تواند از محل بودجه ۹۳ تامین شود، دولت پرداخت کل این بدهی را در اولویت پرداخت‌ها قرار داده و این شرکت‌ها را از خطر تعطیلی نجات دهد.
هرمزد رامینه ادامه داد: هر چند در بودجه ۹۳ پیش‌بینی شده دولت تمام بدهی‌های قبلی شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکاری را که حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است، پرداخت کند، اما آنچه مسلم است، دولت قادر نخواهد بود، تمام این مبلغ را از محل بودجه ۹۳ تامین کند. رئیس شورای مدیریت جامعه مهندسان مشاور ایران گفت: پیشنهاد ما به دولت آن است که به جای پرداخت بدهی شرکت‌های مهندسی مشاور و پیمانکاری از محل منابع حاصل از واگذاری سهام، سهم‌الشرکه، اموال، دارایی‌ها و حقوق مالی نیروگاه‌های متعلق دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی وابسته و تابعه از اوراق اسناد خزانه اسلامی‌ و اوراق مشارکت استفاده کنند.

    نظرات