هوای ۴ منطقه پایتخت در شرایط هشدار/ پاسداران و دروس آلوده ترین مناطق تهران

هوای ۴ منطقه پایتخت در شرایط هشدار/ پاسداران و دروس آلوده ترین مناطق تهران

http://www.bananews.ir/سخنگوی شرکت کنتر ل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در حال حاضر هوای ۴ منطقه از پایتخت در شرایط هشدار است، گفت: پاسداران و دروس در منطقه ۳ ، طی ۲۴ ساعت گذشته از آلوده ترین مناطق پایتخت بودند.

به گزارش بنانیوز ؛ حشمت الله بسطامی در گفتگو با مهر ضمن بیان این مطلب افزود: در حال حاضر میانگین شاخص ذرات معلق کمتر از دونیم میکرون در پایتخت روی عدد ۱۳۷ ایستاده و هوای تهران در شرایط ناسالم است.

به گفته وی، این شاخص نسبت به روز گذشته ۵ واحد افزایش نشان می دهد.

بسطامی اظهار داشت: در حال حاضر غظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در ۴ منطقه از پایتخت در شرایط هشدار قرار دارد.

 

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: در حال حاضر شاخص ذرات معلق در ایستگاه پاسداران واقع در منطقه ۳ پایتخت روی عدد ۱۶۱، پارک رازی منطقه ۱۱ روی عدد ۱۵۸، شهرک چشمه منطقه ۲۲ روی عدد ۱۵۴ و دروس منطقه ۳ روی عدد ۱۵۲ ایستاده تا این مناطق را در شرایط هشدار و به ترتیب آلوده ترین مناطق تهران قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر سالم ترین مناطق پایتخت به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون به ترتیب شهرداری منطقه ۱۹ باا ایستادن شاخص روی عدد ۹۳، گلبرگ منطق ۸ با یستادن شاخص روی عدد ۱۰۷ و دانشگاه صنعتی شریف با ایستادن شاخص روی عدد ۱۱۷ هستند.

بسطامی در پاسخ به اینکه چرا بر خلاف تصور عموم اغلب مناطقی از شمال شهر تهران جز آلوده ترین مناطق هستند یاد آور شد: پراکنش ذرات معلق بر خلاف گاز های آلاینده مانند منو اکسید کربن که بیشتر در مناطق مرکزی و پرتردد تجمع می یابند از الگوی خاصی پیروی نمی کند و به عنوان مثال دروس و پاسداران در روهای زیادی از سال جز آلوده ترین مناطق پایتخت هستند.

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر آلاینده منو اکسید کربن با ایستادن شاخص روی عدد ۳۲ در شرایط پاک و آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با ایستادن شاخص روی عدد ۷۰ در شرایط سالم قرار دارد.

وی افزود: در این شرایط به ویژه در مناطقی که در شرایط هشدار هستند توصیه می شود سالمندان، کودکان بیماران قلبی و ریوی از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

    نظرات