نام «کازرونی» بر ساختمان سازمان ملی زمین‌

نام «کازرونی» بر ساختمان سازمان ملی زمین‌

http://www.bananews.ir/در نهمین سالروز درگذشت سراج الدین کازرونی وزیر پیشین مسکن و شهرسازی، ساختمان قدیمی وزارت مسکن و شهرسازی وقت که هم اکنون سازمان ملی زمین و مسکن در آن واقع است، به نام وی نام‌گذاری شد.
وزیر راه‌وشهرسازی، که در مراسم نهمین سالروز درگذشت مهندس سراج‌الدین کازرونی سخن می‌گفت، با بیان اینکه بنده بعد از وی به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی مشغول به فعالیت شدم، اظهار کرد: مرحوم کازرونی خطاب به بنده تاکید داشت که مسوولیت سنگینی را بر عهده گرفته‌ای و نمی‌دانم بتوانی انضباط شهری را در تهران حاکم کنی یا سوداگران شهری بر تو غلبه می‌کنند.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس آخوندی تصریح کرد: مرحوم مهندس کازرونی وزیر اسبق مسکن و شهرسازی نخستین کسی بود که طرح ساماندهی تهران را در سال ۱۳۷۰ مصوب کرد و همواره سعی داشت کیفیت زندگی در تهران را ارتقا دهد و انضباط شهری را حاکم کند. وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: مهندس کازرونی در سال ۶۱ به عنوان معاون عمرانی وزارت کشور و بنده معاون سیاسی این وزارتخانه بودم همچنین بعد از ۶ سال که مسوولیت بنیاد مسکن را بر عهده داشتم در وزارت مسکن جانشین وی شدم.
وی ادامه داد: مهندس کازرونی بنیان‌گذار طرح کالبدی ملی، اولین طرح‌های منطقه‌ای و منطقه شهری است و طرح منطقه‌ای اصفهان توسط این مرحوم تدوین و نهایی شد که اصفهان همواره مدیون خدمات وی در این زمینه است.
آخوندی یادآور شد: مکان‌یابی شهرها، شهرک‌ها و فعالیت‌های عمده از اقدامات مهم مهندس کازرونی بود که از خود به یادگار گذاشت تا دیگران راه او را ادامه بدهند.
وی تاکید کرد: طی سال‌های همکاری با وی می‌توانم، بگویم دو نکته برای مهندس کازرونی مهم بود و در کارها به آنها توجه داشت؛ نخست عدالت ورزی و سپس مبارزه با فساد. به طوری که در طرح‌های توسعه شهری همواره به تامین زمین برای اقشار کم درآمد توجه و عدالت شهری را مد نظر قرار داشت.
وزیر راه‌وشهرسازی افزود: در بحث مبارزه با فساد هیچ گونه گذشت نداشت و نسبت به فساد سختگیر بود و با هر موردی که احساس می‌کرد فساد است برخورد می‌کرد.
در پایان این مراسم از سنگ نوشته مرحوم مهندس سراج‌الدین کازرونی توسط همسر آن مرحوم رونمایی شد تا از این پس با نصب این سنگ نوشته، ساختمان سازمان ملی زمین و مسکن به نام آن مرحوم نام‌گذاری شود.
مرحوم کازرونی ۹ سال دوران وزارت مسکن و شهرسازی خود را در این ساختمان سپری کرده بود.

    نظرات